ائتلاف آمریکایی دلیل خروج نیروهای خود از عراق را اعلام کرد

© Sputnik / Alexandr Imedashvily /  مراجعه به بانک تصاویر ائتلاف آمریکایی دلیل اعزام مجدد نیروهای خود به عراق را اعلام کرد
ائتلاف آمریکایی دلیل اعزام مجدد نیروهای خود به عراق را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده ائتلاف: تعداد نیروهای آمریکایی باقیمانده در عراق حدود 3 هزار نفر است.

به گزارش اسپوتنیک، وین ماروتو، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در مصاحبه با خبرگزاری عراق گفت: تعداد نیروهای آمریکایی در عراق به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش(گروه ممنوعه در روسیه) تقریبا 3000 نفر است.

سخنگوی ائتلاف افزود: "دلیل خروج نیروهای ائتلاف بین المللی، انتقال برخی از پایگاه ها به طرف عراقی به دلیل موفقیت های حاصل شده توسط نیروهای امنیتی عراق در همکاری با نیروهای ائتلاف است."

ماروتو تأکید کرد که وظیفه ائتلاف بین المللی حمایت از نیروهای عراقی در "تعقیب بازماندگان داعش*" است.

در 5 ژانویه، پارلمان عراق با اکثریت آرا به خروج نیروهای خارجی از این کشور رأی داد و همچنین در مورد بازنگری در قالب همکاری با ائتلاف ضد تروریستی بین المللی به رهبری آمریکا صحبت کرد. این اقدامات در پاسخ به عملیات آمریکا به منطقه فرودگاه بین المللی بغداد بود که در نتیجه آن در شب 3 ژانویه، ژنرال ایرانی، قاسم سلیمانی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندیس معاون رئیس شبه نظامیان شیعه عراق کشته شدند. واشنگتن معتقد است که آنها در سازماندهی حمله به سفارت ایالات متحده در بغداد در 31 دسامبر 2019 نقش داشتند. ایران با حمله به پایگاه های آمریکا در عراق، از جمله عین الاسد، پاسخ داد.

* داعش گروه تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه و چندین کشور دیگر جهان

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала