یک توصیه دیگر پزشکان در دوره کرونا : کمتر حرف بزنید!

© AFP 2023 / Mohammed Abedیک توصیه دیگر پزشکان در دوره کرونا : کمتر حرف بزنید!
یک توصیه دیگر پزشکان در دوره کرونا : کمتر حرف بزنید!  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یوگنی تیماکوف ، متخصص بیماریهای عفونی و واکسیناسیون ، پزشک ارشد یک مرکز پزشکی در روسیه در مصاحبه ای با اسپوتنیک اظهار داشت محدودیت کردن ارتباطات خطر ابتلا به ویروس کرونا را کاهش می دهد و بنابراین به شهروندان توصیه می شود کمتر حرف زده و "سکوت کنند".

به گفته این متخصص ، خطرابتلا به کرونا  با مکالمه و گفتگو افزایش می یابد ، زیرا در این حالت ذرات ویروسی بیشتر از تنفس ساده وارد هوا می شوند. بنابراین هنگام برقراری ارتباط با دیگران باید از ماسک پزشکی استفاده کرد یا کاملاً ساکت بود تا احتمال  سرایت بیماری کاهش یابد.

وی می گوید "عبارت" سکوت طلا است "لغو نشده و متأسفانه ، به دلیل همه گیری ویروس کرونا ، معنای کاملاً متفاوتی پیدا می کند. وقتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنیم ، به خصوص با صدای بلند ، نه فقط نفس می کشیم ، بلکه این کار را با قدرت زیادی انجام می دهیم. فاصله اجتماعی 1.5 متری در صورت نبودن ماسک ممکن است بی اثر باشد.

کرونا در ایران؛ فوت ۴۵۲ بیمار در شبانه روز گذشته - اسپوتنیک ایران
کرونا در ایران؛ فوت ۴۵۲ بیمار در شبانه روز گذشته

علاوه بر این ، وی توصیه کرد که در صورت  بروز ضرورت برداشتن ماسک ، صحبت در فاصله حداقل 1.5 متری صورت بگیرد.

همچنین ، طبق گفته این  پزشک روس ، همچنین احساسات در احتمال ابتلای فرد به کرونا تاثیر دارد.. تلاش های تهاجمی برای اثبات اشتباه بودن رفتار کسی که از استفاده از ماسک خودداری می کند اغلب خطرناک تر از نادیده گرفتن چنین اشخاصی  است. در چنین مواردی ، پزشک توصیه می کند رسیدگی این تخلف را به مقامات نظارتی بسپارید.

آقای تیماکوف می گوید: "احساسات در وهله اول بر میزان انتشار ذرات ویروسی تأثیر می گذارد. هرچه فرد با صدای بلندتر ، احساساتی ترو  پرخاشگرانه تری ارتباط صحبت کرده و بیشتر سعی کند چیزی را برای کسی توضیح دهد، ذرات ویروسی بیشتری آزاد می شوند.  وی تأكید كرد  در چنین شرایطی ، ویروس به مقدار زیادی ترشح می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала