آیا خبر کشته شدن یکی از رهبران القاعده در تهران موثق است؟

© Sputnik / Vladimir Fedorenkoکشته شدن یکی از رهبران القاعده در تهران
کشته شدن یکی از رهبران القاعده در تهران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به گزارش روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات اطلاعاتی ، عبدالله احمد عبدالله، یکی از رهبران سازمان تروریستی "القاعده" (گروهک ممنوع در روسیه) که در حملات به سفارتخانه های آمریکا در آفریقا در سال 1998 شرکت داشت ، سه ماه پیش توسط عوامل اسرائیل در تهران کشته شده است.

به گزارش اسپوتنیک، گفته می شود دو نفر موتور سیکلت سوار عبدالله احمد عبدالله را در 7 اوت ، سالگرد وقوع انفجارات در سفارتخانه های ایالات متحده در تانزانیا و کنیا ، در خیابانی در تهران به ضرب گلوله به قتل رساندند . وی به همراه میریام دخترش که  بیوه پسر اسامه بن لادن بود، کشته شد.

به گفته منابع روزنامه نیویورک تایمز ، این حمله توسط ماموران اطلاعاتی اسرائیل و به پیشنهاد ایالات متحده انجام شده است. هنگامی که از این تیراندازی اطلاع حاصل  شد ، رسانه های ایران از ترور حبیب داود ، استاد تاریخ لبنان و دختر 27 ساله وی خبر دادند.

نابودی یکی از رهبران القاعده در افغانستان - اسپوتنیک ایران
نابودی یکی از رهبران القاعده در افغانستان

این روزنامه خاطرنشان می کند که هنوز مرگ عبدالله احمد عبدالله به طور رسمی تأیید نشده است. القاعده مرگ هیچ یک از رهبران خود را گزارش نکرده است و مقامات ایرانی این حادثه را گزارش نکرده و هیچ کشور دیگری مسئولیت حذف عبدالله احمد عبدالله بر عهده نگرفته است.

مقامات اطلاعاتی آمریكا روزنامه نیویورک تایمز  به گفتند كه عبدالله احمد عبدالله از سال 2003 در ایران "در بازداشت" بود ، اما از سال 2015 او در حومه تهران آزادانه زندگی می كرد.

بمب گذاری در سفارت های ایالات متحده در نایروبی و دارالسلام در 7 اوت 1998 منجر به کشته شدن 224 نفر و زخمی شدن بیش از 4000 نفر شد. اگرچه این حملات علیه سفارتخانه های آمریکا انجام شد ، اما تنها 12 نفر از کشته شدگان آمریکایی بودند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала