آزمایش ناموفق نمونه اولیه موشک پیشرفته آمریکایی "استارشیپ"

© Photo / Twitter/Elon Muskآزمایش ناموفق نمونه اولیه موشک پیشرفته آمریکایی "استارشیپ"
آزمایش ناموفق نمونه اولیه موشک پیشرفته آمریکایی استارشیپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پورتال تخصصی space.com می نویسد ، سومین دور آزمایش های استاتیک نمونه اولیه موشک Starship SN8 ساخت شرکت آمریکایی اسپیس ایکس با شکست مواجه شده است.

به گزارش اسپوتنیک، این آزمایشات 12 نوامبر درپایگاه  فضایی واقع در روستای بوکا چیکا (ایالت تگزاس) انجام شد. آزمایش های استاتیک شامل روشن کردن موتورها بدون پرتاب موشک است. طوری که پورتال  space.com متذکر می شود ، در موشک پس از آزمایش ها مواد مذاب پیدا شده است. در نتیجه ، متخصصان کنترل سیستم هیدرولیک موشک را از دست دادند.

ایلان ماسک، رئیس اسپیس ایکس دیرتر در توییتر احتمال داد که قطعات یکی از موتورهای "رپتور" ذوب شده باشد. هنوز دلیل دقیق آن مشخص نیست.

استارشیپ - اسپوتنیک ایران
فضاپیمای استارشیپ منفجر شد + ویدئو

آزمایش نمونه های اولیه قبلی ، به استثنای نمونه اول (Starhopper) ، با شکست روبرو شده است. در پایان ماه مه ، SN4 پس از نشت سوخت منفجر شد ، در ماه آوریل ، نمونه اولیه دیگری - Starship SN3 - تحت فشار با نیتروژن مایع منفجر شد. ماسک این حادثه این را به خاطر اشتبه پرسنل فنی دانست.

در ماه فوریه ، نمونه اولیه دیگری - Starship SN1 - هنگامی که تحت فشار با نیتروژن مایع قرار گرفت ، تکه تکه شد. در نوامبر 2019 ، نمونه اولیه Starship Mk1 هنگام آزمایش نفوذناپذیری ترکید.

شرکت آمریکایی  اسپیس ایکس در حال طراحی یک سیستم حمل و نقل متشکل از موشک حامل کاملا قابل استفاده مجدد Super Heavy و  فضاپیمای Starship است. این سیستم امکان رساندن ماهواره ها ، خدمه و محموله ها را هم به مدارهای پایین زمین و هم به ماه و مریخ فراهم می کند. شرکت آمریکایی  اسپیس ایکس مرکز فضایی کندی در دماغه کاناورال در فلوریدا و پایگاه فضایی در روستای بوکا چیکا ایالت تگزاس به عنوان  مکان های پرتاب و فرود تعیین شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала