پیروزی بایدن در جورجیا و پیروزی ترامپ در کارولینای شمالی

© AFP 2023 / Olivier DoulieryЭкран с результатами выборов в Вашингтоне, США
Экран с результатами выборов в Вашингтоне, США - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شبکه تلویزیونی NBC از پیروزی بایدن در ایالت خجورجیا و پیروزی دونالد ترامپ در ایالت کارولینای شمالی خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی NBC براساس محاسبات خود اعلام کرد که جو بایدن، نامزد انتخابات ریاست جمهوری از حزب دموکرات آمریکا در ایالت جورجیا پیروز شده است.

حتی اگر ترامپ برود 72 میلیون رای وی چالش های سیاسی آمریکا را ادامه می دهد - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
حتی اگر ترامپ برود 72 میلیون رای وی چالش های سیاسی آمریکا را ادامه می دهد

در این ایالت که نبرد برای 16 رأی انتخاباتی وجود دارد، تقریباً 30 سال نماینده دموکرات ها پیروز نشده است. در صورت پیروزی بایدن در جورجیا، وی 306 رأی انتخاباتی به دست می آورد.

همچین به نقل از NBC News، دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده در ایالت متزلزل کارولینای شمالی پیروز می شود.

شمارش آرا در ایالتی که 15 رای انتخابی به پیروز آن می دهد، همچنان ادامه دارد، به این دلیل که کمیسیون انتخابات این منطقه برگه های رای گیری ارسال شده از طریق پست را تا 12 نوامبر پذیرفته است. نکته اصلی این است که مهر ارسال نامه ها باید حداکثر تا روز انتخابات، 3 نوامبر باشد. با این حال، رسانه ها می توانند پیروزی یک از نامزدها را پیش از جمع بندی نهایی پیش بینی کنند.

پیروزی در کارولینای شمالی به هیچ وجه تاثیری در نتیجه انتخابات نخواهد داشت. جو بایدن، رقیب ترامپ، طبق همان پیش بینی های رسانه های پیشرو، قبلاً 270 رای انتخابی لازم برای پیروزی در انتخابات را کسب کرده است.
شایان دکر است که جو یایدن، شنبه گذشته پیروزی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد و بسیاری از سران کشورها به وی تبریک گفتند. در عین حال، دونالد ترامپ گفت که انتخابات به پایان نرسیده است و او قصد دارد در دادگاه از پیروزی خود دفاع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала