سفیر سابق ایران: تردید ندارم تحریم ها در دوره بایدن حذف نخواهند شد

© REUTERS / Brian Snyderسفیر سابق ایران: تردید ندارم تحریم ها در دوره بایدن حذف نخواهند شد
سفیر سابق ایران: تردید ندارم تحریم ها در دوره بایدن حذف نخواهند شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شیخ عطار: ایران پس از انقلاب اسلامی، تابوی چهار قرنی سکولاریسم بر تمام جهان که از غرب سرچشمه گرفته بود را شکست و این سبب ایجاد کینه ای در آمریکا علیه ایران شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، علیرضا شیخ عطار، سفیر سابق ایران در آلمان با انتقاد از کسانی که در ایران، موضوع تحریم را در رابطه میان آمریکا و ایران برجسته می کنند، آن را یک انحراف دانست و گفت: وقتی از ریشه های دشمنی آمریکا از ایران منحرف شویم، حتما در تصمیمات خود نیز دچار اشتباه می شویم.

ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه سوریه اعمال کرد - اسپوتنیک ایران
ایالات متحده تحریم های جدیدی را علیه سوریه اعمال کرد

سفیر سابق ایران در آلمان درباره دیگر چالش هایی که ایران اسلامی علیه آمریکا ایجاد کرده و باعث دشمنی ایالات متحده شده است، بیان کرد: به چالش کشیدن سلطه دومین مسئله ای است که سبب ایجاد کینه دولتمردان آمریکایی علیه ایران شده است. آمریکا پس از جنگ جهانی دوم که میراث دار استعمار انگلیس شد، از طریق سلطه حاکمیت خود دنیا را تحت حاکمیت خود قرار داد اما ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی این حاکمیت سلطه را به چالش کشید.

وی از تقابل آمریکا با چالش هایی که ایران ایجاد کرده است گفت و عنوان کرد: یکی از راه های مقابله آمریکا با ایران ایجاد تحریم است و اگر همه تمرکز خود را روی تحریم بگذاریم، دشمنی اصلی را فراموش خواهیم کرد.

شیخ عطار درباره اظهارات جان بولتون در خصوص لغو تحریم های ترامپ توسط بایدن بیان کرد: تردید ندارم این تحریم ها حذف نخواهند شد. با جمع آوری سخنرانی های بایدن و حزب دموکرات درباره ایران مشخص شد، آنها اساسا با تحریم ایران مخالفتی نداشتند و انتقاد از ترامپ بابت خروج از برجام به این دلیل بوده است که سبب جدا شدن متحدین آمریکا از این کشور شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала