توافق تولید واکسن کرونای روسی در کره جنوبی

© Sputnik / Evgeniy Epanchintsev /  مراجعه به بانک تصاویر توافق تولید واکسن کرونای روسی در کره جنوبی
توافق تولید واکسن کرونای روسی در کره جنوبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و شرکت کره ای GL Rapha بر سر تولید بیش از 150 میلیون دوز واکسن کرونا در کره جنوبی به توافق رسیدند.

به گزارش اسپوتنیک، در این توافق مقرر گردید که تولید واکسن از دسامبر سال 2020 در کره جنوبی شروع و صادرات آن نیز از ژانویه سال 2021 انجام شود.  

پیش از این گزارش شده بود که ترکیه نیز خواهان تولید واکسن اسپوتنیک وی است. آنکارا علاقه مند به تولید "در شرکت های تولیدکنند دارویی ترکیه پس از انجام مطالعات سم شناسی پیش بینی شده در قوانین محلی است."

پیشتر نیز اعلام شده بود که قراردادی 9 میلیون دلاری توسط زیر مجموعه هلدینگ دارویی تبت رودیولا برای دریافت حق ثبت واکسن کرونای روسی "اسپوتنیک وی" در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، ماکائو و تایوان و همچنین حق تولید، توسعه، واردات و تجاری سازی واکسن، با شرکت روسی "Human Vaccine" بسته شده است.

ویروس‌های کرونا خانواده بزرگی از‌ ویروس‌ها هستند که می‌توانند حیوانات و انسان‌ها را بیمار کنند. تعداد زیادی از ویروس‌های کرونا که تاکنون شناخته‌شده‌اند، موجب ابتلا به طیفی از عفونت‎های دستگاه تنفسی در انسانها می‌شوند. که از سرماخوردگی تا ابتلا به بیماری‌های شدیدتری مثل سندروم تنفسی خاورمیانه (مرس-MERS) و سندروم تنفسی حاد (سارس-SARS) متغیر هستند. کرونایی که به تازگی کشف شده است عامل ابتلا به بیماری کووید-19 است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала