پوتین تعداد قربانیان درگیری قره باغ را اعلام کرد

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین تعداد قربانیان درگیری قره باغ را اعلام کرد
پوتین تعداد قربانیان درگیری قره باغ را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور روسیه تعداد قربانیان جنگ در قره باغ را بیش از چهار هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که وضعیت در منطقه قره باغ دشوار است و در نتیجه جنگ، زیرساخت‌های بشردوستانه و امکانات فرهنگی تخریب شده‌اند.

پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد - اسپوتنیک ایران
پوتین: بیانیه سه جانبه اجازه تثبیت اوضاع در قره‌باغ را فراهم آورد

پوتین در جلسه‌ای برای رسیدگی به مسائل بشردوستانه در منطقه قره باغ بیان داشت: براساس آنچه که به ما گزارش شده است، مشکلات انسانی جدی در منطقه قره باغ بوجود آمده است. تعداد قربانیان این جنگ، از جمله در میان مردم غیرنظامی، به بیش از چهار هزار نفر و تعداد مجروحین به بیش از هشت هزار نفر رسیده است، بر اساس منابع مختلف، تعداد پناهندگان ده ها هزار نفر است. زیرساخت‌های عمرانی و بسیاری از اماکن فرهنگی تخریب شده است.

از جمله شرکت کنندگان در این نشست سرگئی شویگو، وزیر دفاع، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه، الکساندر بارتنیکف، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه و یوگنی زینیچف، وزیر موقعیت‌های اضطراری روسیه بودند.

پیشتر رهبران ارمنستان و آذربایجان بیانیه مشترکی را در خصوص آتش بس در قره باغ امضاء کردند. طبق این بیانیه آتش بس کامل در منطقه قره باغ از تاریخ 10 نوامبر آغاز شده و آذربایجان و ارمنستان در مواضع خود متوقف می شوند و همچنین باید اسرای جنگی را مبادله کنند. در قره باغ مامورین صلح روسیه مستقر خواهند شد. نیکل پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در بیانیه خود خاطر نشان کرد که این تصمیم در خصوص این توافق برای او بسیار دشوار بود. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز امضای سند را به نشانه تسلیم ارمنستان خواند. به گفته ی وی توافق برای باکو بسیار سودمند بود و اکنون مرحله نظامی به اتمام رسیده و می توان به مسائل سیاسی پرداخت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала