روسیه از آمریكا خواست تا تمامیت توافق هسته ای با ایران را حفظ كند

© Sputnik / Valeriy Melnikovروسیه از آمریكا خواست تا تمامیت توافق هسته ای با ایران را حفظ كند
روسیه از آمریكا خواست تا تمامیت توافق هسته ای با ایران را حفظ كند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه: مسکو بازگشت آمریکا به برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران را رد نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو بازگشت آمریکا به برجام برای حل و فصل وضعیت پیرامون برنامه هسته ای ایران را رد نمی کند. همچنین روسیه از ایالات متحده می خواهد تا یکپارچگی "توافق هسته ای" با تهران را حفظ کند و واشنگتن باید به تمام تعهدات خود عمل کند."

تلاش آمریکا برای صدامیزه کردن منطقه - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
تلاش آمریکا برای صدامیزه کردن منطقه

زاخارووا در پاسخ به این پرسش که مسکو احتمال بازگشت ایالات متحده به برجام را چگونه می بیند، تأکید کرد: "ما چنین احتمالی را منتفی نمی دانیم و هرگز آن را کنار نگذاشته ایم. اگر آمریکایی ها آماده گام برداشتن در مسیر اصلاح باشند، در این صورت می توان از آن استقبال کرد. هنگامی که حرکت در این مسیر به واقعیت تبدیل می شود، نباید با ایجاد شرایط اضافی تحت فشار قرار گیرد."

به گفته وی، لازم است که تجدیدنظر در برجام کنار گذاشته شود. نباید اجازه ایجاد دخالت در روند اجرای آن را داد، که فراتر از توافق جامع 2015 است، به ویژه مواردی که مربوط به برنامه هسته ای ایران نیستند.

زاخارووا تاکید کرد: حفظ یکپارچگی توافق هسته ای مهم است، همچنین اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، و از طرف واشنگتن لازم است اطمینان حاصل شود که تمام تعهدات به طور کامل انجام می شود. تمام تخلفاتی که آنها با خروج یک جانبه از برجام در ماه مه 2018 مرتکب شده اند برطرف شود. که این مربوط به لغو کلیه تحریم های یک جانبه علیه ایران است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала