چگونه بر ترس خود از کرونا غلبه کنیم؟: توصیه های دانشمندان

© REUTERS / Caitlin Ochsچگونه بر ترس خود از کرونا غلبه کنیم؟: توصیه های دانشمندان
چگونه بر ترس خود از کرونا غلبه کنیم؟: توصیه های دانشمندان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
احساس ترس و اضطراب در دوره بیماری همه گیر کووید 19 طبیعی است و کارشناسان سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند برای کنار آمدن با این احساسات باید از یک برنامه منظم روزانه پیروی شود.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان سازمان بهداشت جهانی گفتند: "ترس ، اضطراب و استرس پاسخی طبیعی به خطرات  احساس شده یا واقعی است و همچنین گاهی اوقات وقتی با ابهام یا پدیده ناشناخته ای روبرو می شویم، چنین احساساتی به سراغ ما می آیند. بنابراین طبیعی و قابل فهم است كه افراد درمقابل  بیماری همه گیر کووید 19 دچار ترس شوند."

کارشناسان خاطرنشان کردند که علاوه بر ترس از ابتلا به کرونا، رخ دادن تغییرات محسوس در زندگی روزمره از جمله محدودیت های جدید در رفت و آمد، وضع فعلی را بدتر می کند.

دانشمندان : خطر کرونا کمتر و امکان درمان آن بیشتر شده است - اسپوتنیک ایران
دانشمندان : خطر کرونا کمتر و امکان درمان آن بیشتر شده است

آنها می گویند: " درگذشت نزدیکان  ، انزوا ، از دست دادن درآمد و ترس می تواند باعث ایجاد اختلالات روانی یا تشدید مشکلات موجود شود. بسیاری از افراد ممکن است افزایش مصرف الکل و مواد مخدر ، بی خوابی و اضطراب را تجربه کنند. افرادی که قبلاً دچار  اختلال روانی و عصبی یا اعتیاد به مواد مخدر بوده اند به ویژه در صورت دشوار شدن دسترسی به خدمات پزشکی ، بسیار آسیب پذیر هستند".

به عقیده متخصصان  سازمان بهداشت جهانی، مردم در مواجهه با واقعیت های جدید کار در خانه ، بیکاری موقت ، در برخی موارد،  ضرورت آموزش دادن کودکان در خانه و عدم تماس  فیزیکی با اعضای دیگر خانواده ، دوستان و همکاران ، باید نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر روانی مراقبت  خود باشند و هر کس می توانند کارهای زیادی برای بهبود وضع روانی خود انجام دهند.

بر اساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی باید از یک برنامه منظم روزانه پیروی شود که بیدار شدن و خوابیدن در یک ساعت معین ، خوردن منظم غذاهای سالم ، ورزش منظم ، وقت گذاشتن برای کار و استراحت و اختصاص وقت برای سرگرمی ها ئ امور مورد علاقه را در نظر بگیرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала