ماجرای کشتار مردم در شمال اتیوپی چیست؟

CC BY 2.0 / Neiljs / Addis Ababa, Ethiopiaماجرای کشتار مردم در شمال اتیوپی چیست؟
ماجرای کشتار مردم در شمال اتیوپی چیست؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کشتار دسته جمعی مردم در منطقه تیگرای در شمال اتیوپی رخ داد که در نتیجه آن بین ده ها تا صدها نفر کشته شدند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را سازمان عفو بین الملل در گزارش خود اعلام کرده است.

در این گزارش  آمده است: "ده ها و به احتمال زیاد صدها نفر در شب نهم نوامبر در شهر مای-كادرا، واقع  در منطقه تیگرای در جنوب غربی اتیوپی با چاقو كشته و تکه تکه  شدند." تحقیقات آزمایشگاه Crisis Evidence Lab که عکس های اجساد قربانیان را تجزیه و تحلیل کرده ، حاکی از رخ دادن  این قتل عام است.  تایید شده است که این عکس ها چندی پیش در شهر مای-كادرا گرفته شده است" .

به گفته فعالان حقوق بشر ، بیشتر اجساد در مرکز شهر و در نزدیکی بانک تجاری اتیوپی و همچنین در جاده ای که به شهر همسایه کومرا منتهی می شود ، پیدا شده است.

خاطرنشان می شود هنوز عوامل این قتل عام مشخص پیدا نشده اند اما با این حال ، طبق شهادت شاهدان ، آنها اعضای سازمان موسوم جبهه مردمی برای آزادی  تیگرای بوده اند. این را سه نفر که از این کشتار  جان سالم به در بردند، گفته اند . طبق اطلاعات اولیه ، حدود 500 نفر ، که هیچ ارتباطی با درگیری نظامی در منطقه نداشتند.، قربانی این قتل عام شده اند.

در 9 نوامبر ، رویترز گزارش داده بود که حدود 500 نفر در جریان درگیری بین نیروهای دولتی اتیوپی و جبهه مردمی برای آزادی تیگرای کشته شده اند اما خاطرنشان شده بود که کشته شدگان افراد نظامی بوده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала