تأثیر فاجعه بار جدید تغییرات آب و هوایی در جهان

© Photo / Twitter account of Hasiči Prahaتأثیر فاجعه بار جدید تغییرات آب و هوایی در جهان
تأثیر فاجعه بار جدید تغییرات آب و هوایی در جهان  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان موسسه علوم و فناوری اوکیناوا در ژاپن به این نتیجه رسیدند که تغییرات آب و هوایی باعث وقوع چنان طوفان های شدیدی می شود که در مقایسه با سابق مدت بیشتری طول کشیده و در نتیجه عواقب فاجعه بارتری را به همراه خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله  Nature ، بر اساس مطالعات دانشمندان ، طوفان هایی که بر فراز اقیانوس ها که  دمای آنها در حال افزایش است،  شکل می گیرند ، رطوبت بیشتری را با خود حمل می کنند و بنابراین در خشکی قوی مانده و شدت خود را از دست نمی دهند . در نتیجه بلایای طبیعی در رابطه با گرمایش جهانی ویرانگرتر شده واز جمله  بر افرادی که در مناطقی زندگی می کنند که در گذشته هرگز طوفان به آنها نمی رسید، تأثیر خواهند گذاشت.  در عین حال ، مناطق ساحلی به دلیل ریزش باران های شدید و سیل آسا  ، در معرض خطر به زیر آب رفتن قرارخواهند گرفت.

خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر - اسپوتنیک ایران
خطرات گرمایش زمین برای حدود 1.2 میلیارد نفر

دانشمندان در این کار جدید  خود ، طوفان های رخ داده در شمالی اقیانوس اطلس طی 50 سال گذشته را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. آنها به این نتیجه رسیدند  که شدت طوفان ها در طی روز اول آنها پس از رسیدن به خشکی ، تقریباً دو برابر آهسته تر از 50 سال پیش  کاهش یافته است. نتایج شبیه سازی های رایانه ای نشان داده است که بین افزایش دمای اقیانوس و شدت طوفان ها رابطه مستقیمی وجود دارد.

با توجه به اینکه طوفان ها میزان رطوبت بیشتری با خود حمل می کنند ، میزان و تعداد بارش باران افزایش می یابد که می تواند به سطوح فاجعه باری برسد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала