لاوروف: هیچگونه نیروی حافظ صلحی از ترکیه در قره باغ حضور نخواهد داشت

© Sputnik / Press service of the Ministry of Foreign affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: هیچ حافظ صلح از ترکیه در قره باغ وجود نخواهد داشت
لاوروف: هیچ حافظ صلح از ترکیه در قره باغ وجود نخواهد داشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ حافظ صلحی از ترکیه در قره باغ حضور نخواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت: هیچگونه نیروهای حافظ صلحی از ترکیه، در قره باغ حضور نخواهد داشت.

وزیر خارجه ترکیه: در ماموریت صلح قره باغ مشارکت داریم - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه ترکیه: در ماموریت صلح قره باغ مشارکت داریم

وزیر امور خارجه روسیه گفت: مرزهای تحرک ناظران ترکیه به این اماکن (مرکز نظارتی روسیه و ترکیه) محدود خواهد شد که در خاک آذربایجان قرار دارد و نه در منطقه درگیری سابق قره باغ که برای اسکان ناظران روسی و ترک اختصاص داده خواهد شد. در مورد اظهارات در پارلمان (ترکیه) در مورد این واقعیت که آنها با همان برنامه روسها فعالیت خواهند کرد، ما منحصراً درمورد مرکزی صحبت می کنیم که به طور دائمی و بدون هیچ گونه مأموریت بازدید در خاک آذربایجان خواهد بود.

لاوروف افزود: هیچ گونه نیروهای حافظ صلح ترکیه به قره باغ اعزام نخواهد شد.

پیش از این خلوصی آکار، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده بود که نیروهای مسلح این کشور در ماموریت مشترک صلح با روسیه در قره باغ مشارکت دارند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه 11 نوامبر (21 آبان ماه) اعلام کرد که آنکارا و مسکو توافقی را درباره ایجاد مرکز مشترک کنترل آتش‌بس در قره باغ امضا کرده اند. پیش از آن نیز پسکوف سخنگوی کرملین اعلام کرده بود، مسکو و آنکارا از طریق مرکز مونیتورینگ و نظارت بر آتش بس که در آذربایجان مستقر است، در زمینه قره باغ همکاری خواهند داشت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала