زنگنه: بازارها به‌ویژه بازارهای انرژی نباید سیاسی شوند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / بیژن زنگنه وزیر نفت ایران
بیژن زنگنه وزیر نفت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ما نمی‌توانیم از اموال و درآمدهای خود برای بهبود زندگی مردم، بهداشتی – درمانی مردم بهره‌مند شویم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران اظهار داشت که  باید قلدرمابی را کنار بگذاریم و از سیاسی کردن بازارها به‌ویژه بازارهای انرژی پرهیز کنیم.

وی در ادامه افزود:«دستیابی به صلح و تولید پایدار به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گاز نیازمند توجه به همکاری‌های بین المللی و چندجانبه‌گرایی و پرهیز از قلدرمابی است. در سخنرانی‌ام در نشست وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز به نقش مخرب آمریکا در مقررات جهانی در چهار سال اخیر از جمله در کنوانسیون‌های آب و هوایی، برهم زدن روابط با چین، جنگ تجاری با چین تا روابط دو طرف اقیانوس اطلس و از همه مهمتر خروج از برجام و اعمال تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی علیه ایران به‌ویژه در بخش انرژی پرداختم.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران - اسپوتنیک ایران
مقام ایرانی: نفت را در ازای دارو هم نمی‌توانیم بفروشیم

آمریکا دسترسی ما را به درآمدهایمان محدود و از نظر خودش منع کرده و با این شرایط سبب شده است در شرایطی که کرونا بازار جهانی را با رکود روبه‌رو کرده است، ما روزانه ۴۰۰ تن از هموطنان را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست دهیم و متاسفانه نمی‌توانیم از اموال و درآمدهای خود برای بهبود زندگی مردم، به‌ویژه اهداف بشردوستانه و بهداشتی – درمانی مردم بهره‌مند شویم.

برخلاف همه فشارهای بین المللی، ما توانستیم صنعت گاز خود را توسعه دهیم و به رکورد ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد مترمکعب گاز طبیعی دست یابیم و افزون بر آن ۹۵ درصد مردم را زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала