ادامه بیداد کرونا در ایران: تعداد جانباختگان از مرز ۴۰ هزار نفر گذشت

© Photo / IRNAخانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت
خانم سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد با فوت۴۵۷ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ دراین کشور به ۴۰ هزار و ۱۲۱ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

به گزارش اسپوتنیک، سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ آبان ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۵۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و سه هزار و ۱۴۹ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷۲۶ هزار و ۵۸۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: خوشبختانه تاکنون ۵۴۱ هزار و ۵۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۵۶۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۳۸۴ هزار و ۹۸۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

پیش بینی: به زودی میزان شیوع کرونا در جهان به نقطه اوج خود خواهد رسید - اسپوتنیک ایران
تفاوت بین علائم آنفلوانزا و کووید 19 از نگاه سازمان بهداشت جهانی

لاری افزود: استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند و استانهای هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

بر اساس جدید ترین ارقام منتشره از سوی دانشگاه آمریکایی جونز هاپکینز ، از زمان شروع همه گیری کرونا ، بیش از 1.3 میلیون نفر در جهان جان خود را از دست داده اند.

سازمان جهانی بهداشت روز 11 ماه مارس شیوع ویروس جدید کرونا را «همه‌گیر» اعلام کرد. کرونا ویروس در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع  پیدا کرد. ابتدا مقامات چین از شیوع نوعی از ذات الریه با منشا ناشناخته خبر دادند اما  دیرتر کارشناسان  به این نتیجه رسیدند که عامل ایجاد کننده آن  یک ویروس جدید از نوع کرونا است. اکنون با گذشت چندین ماه ، میزان شیوع این ویروس در چین کاهش یافته اما این بیماری هولناک به همه کشورهای دیگر جهان رخنه کرده است. در ایران و دیگر کشورها از مردم خواسته شده است که برای جلوگیری از گسترش شیوع این بیماری از ماسک بهداشتی و دستکش استفاده کرده و فاصله خود با افراد دیگر را حفظ کرده و بیشتر از  1.5 تا دو متر به آنها نزدیک نشوند.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط تا حدود 14 روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب ریزش بینی و سر درد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند.

بر اساس آخرین اخبار منتشره ، خوشبختانه بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به کرونا دچار شکل خفیف این بیماری می شوند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала