نمکی: ۱۴۰۰ پروژه بهداشت و درمان تا اردیبهشت ۱۴۰۰ افتتاح می شود

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نمکی: ۱۴۰۰ پروژه بهداشت و درمان در ایران تا اردیبهشت۱۴۰۰ افتتاح می شود
نمکی: ۱۴۰۰ پروژه بهداشت و درمان در ایران تا اردیبهشت۱۴۰۰ افتتاح می شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد ‌در راستای پویش «ره سلامت» تا اردیبهشت سال ۱۴۰۰، یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی و آموزشی در این کشور افتتاح خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح‌های ملی در حوزه آموزشی، بهداشتی، رفاهی و درمانی در سی‌ودومین برنامه پویش ملی «تدبیر و امید برای جهش تولید» افزود: علاوه بر این، صدها مرکز بهداشت، خانه سلامت، مراکز جامع سلامت و مراکز آموزشی سلامت افتتاح می شود که رکورد تاریخی برای این دولت در مقایسه با قبل از پیروزی انقلاب و پس از پیروزی انقلاب را بر جای خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه امروز در شهرهای مشهد مقدس، زرند در استان کرمان و شهر مقدس قم  سه پروژه افتتاح می شود، ادامه داد: تردیدی نیست که با لطف خداوند متعال و حمایت‌های بی بدیل  رئیس جمهوری و همیاران در دولت، دولت تدبیر و امید با زرین ترین اوراق در مساعدت نظام سلامت بسته خواهد شد و امیدوارم که بتوانیم در اردیبهشت ۱۴۰۰ این  کارنامه را  به نحو احسن تقدیم ملت ایران کنیم که در تاریخ کشور جاودانه خواهد شد.

​وزیر بهداشت ایران در پاسخ به سوال رئیس جمهوری درباره بازسازی بیمارستان اسلام آباد غرب که در زلزله کرمانشاه صدمه دیده بود، گفت: همه مراکز بازسازی شده است، همچنین زیباترین مراکز بهداشتی و درمانی را برای آنها ساخته‌ایم.

​وی افزود: تنها یک بیمارستان که قرار بود با مشارکت بانک ها ساخته شود، هنوز به سرانجام نرسیده است. علاوه بر آن بیمارستان، چندین بیمارستان بزرگ را در کل منطقه افتتاح کرده ایم.

نمکی خاطر نشان کرد: خوشبختانه ضریب تخت در استان های مرزی یکی از مطلوب ترین شرایط را در حال حاضر دارد و کمبود جدی نداریم.

وی ادامه داد: برخی کمبودها مانند دستگاه‌های اکسیژن‌ ساز وجود داشت که ۱۴ دستگاه اکسیژن‌ساز فقط برای استان کرمانشاه، شهر صحنه و سنقر کلیایی ارسال شد.

جدیدترین جزئیات واکسن ایرانی کرونا از زبان نمکی - اسپوتنیک ایران
جدیدترین جزئیات واکسن ایرانی کرونا از زبان نمکی

سه بیمارستان در شهرهای قم، مشهد و کرمان در قالب دهمین آیین پویش ره سلامت امروز (پنجشنبه) با حضور رییس‌جمهور ایران به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

در مجموع، این سه پروژه برای یک هزار و ۱۸۰ نفر اشتغال زایی خواهند کرد و هزینه انجام شده برای این پروژه‌ها، شامل ساخت و تجهیز آنها بالغ بر ۵ هزار و ۹۱۸ میلیارد ریال است.

بیمارستان امیر المومنین قم که مجری آن، خیرین هستند، با ۲۳۱ تخت بیمارستانی و با متراژ ۱۹ هزار و ۹۴۹ مترمربع افتتاح شد. این پروژه بیمارستانی برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

همچنین بیمارستان هاشمی نژاد مشهد که مجری آن، دانشگاه علوم پزشکی مشهد است نیز با ۴۰۰ تخت و متراژ ۳۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع افتتاح شد.

بیمارستان سینا زرند در استان کرمان نیز با ۱۵۰ تخت و متراژ ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع افتتاح شد که مجری این پروژه بیمارستانی، سازمان مجری وزارت راه و شهرسازی است. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала