استفاده از بالگردهای جنگی در عملیات پاسداری از صلح در قره باغ + ویدئو

© Sputnik / Aleksandr Kondratuk /  مراجعه به بانک تصاویر استفاده از بالگردهای جنگی در عملیات پاسداری از صلح در قره باغ
استفاده از بالگردهای جنگی در عملیات پاسداری از صلح در قره باغ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد بالگردهای Mi-8 و Mi-24 نیروی هوافضای روسیه در عملیات پاسداری از صلح در قره باغ شرکت خواهند داشت.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ستاد کل نیروهای مسلح روسیه اعلام کرده بود که در طی یک روز 414 صلحبان روسی و دهها خودرو و ماشین های دیگر و همچنین هشت هلی کوپتر و هواپیمای بدون سرنشین به قره باغ منتقل شدند. در مجموع ، این گروه باید شامل 1960 نفر نظامی با سلاح های سبک ، 90 نفربر زرهی ، 380 دستگاه خودرو و سایر تجهیزات باشد.

هواپیمای حمل و نقل نظامی آنتونوف 124"روسلان" هشت فروند بالگرد Mi-8 و Mi-24 را به فرودگاه ایروان رساند .

در اطلاعیه منتشره آمده است: "هلی کوپترها در عملیات حفظ صلح برای انجام نظارت هوایی بر آتش بس و مناطق کنترل عملیات نظامی در منطقه درگیری قره باغ حضور خواهند داشت."

علاوه بر این ، هلی کوپترها پرسنل و وسایل نیروهای پاسدار صلح را به مناطق صعب العبور منتقل می کنند.

بامداد 10 نوامبر ، روسیه ، آذربایجان و ارمنستان توافق نامه آتش بس در قره باغ را امضا کردند. بر اساس آن ، سربازان آذربایجانی و ارمنی درگیری ها را متوقف کرده ، در مواضع خود باقی مانده و زندانیان را تبادل می کنند. ارمنستان همچنین باید مناطق کلباجار ، لاچین و اقدم را به باکو بازگردد.

نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه درگیری قره باغ مستقر خواهند شد. گروه نیروهای پاسدار صلح روسیه که یگان های تیپ موتوریزه شماره  15 منطقه نظامی مرکزی اساس آنرا تشکیل می دهد ، شامل 1960 نفر پرسنل نظامی ، 90 نفربر زرهی  ، 380 دستگاه خودرو و تجهیزات ویژه است.

در باکو ، این توافق نامه تسلیم ایروان تلقی شد. الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان با بیان اینکه این سند بیشترین سود را برای جمهوری وی دارد،  خاطر نشان کرد: اکنون مرحله نظامی به پایان رسیده است و می توان به سراغ مسائل سیاسی رفت.

به نوبه خود نیکول پاشینیان،  نخست وزیر ارمنستان  خاطرنشان کرد که تصمیم گیری درباره صلح برای  او دشوار بود  اما به او امکان داد آنچه را که از قره باغ باقی مانده بود، حفظ کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала