احتمال خروج روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال خروج روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی
احتمال خروج روسیه از سازمان منع سلاح های شیمیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نماینده دائمی روسیه اعلام کرد که این کشور ممکن است به خروج از سازمان منع سلاح های شیمیایی فکر کند.

به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد گفت: اگر سازمان منع سلاح های شیمیایی بخواهد مهر زدن به تصمیمات غرب در قبال کشورهای به زعم آن ها نامطلوب، همچنان ادامه دهد، ممکن است روسیه به خروج از این سازمان فکر کند.

نبنزیا هدف اصلی استفاده از سازمان منع سلاح های شیمیایی توسط کشورهای غربی را نام برد - اسپوتنیک ایران
نبنزیا هدف اصلی استفاده کشورهای غربی از سازمان منع سلاح های شیمیایی را نام برد

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل متحد افزود: تصور کنید، ما از سازمان منع سلاح های شیمیایی خارج شویم، به ما گفته خواهد شد؛ "آنچه لازم بود اثبات شد." اما اگر (سازمان) كاملاً اعتبار خود را از دست بدهد و فقط به مکانی برای مهر زدن به تصمیمات اتخاذ شده نسبت به رژیم های به زعم آنها نامطلوب، تبدیل شود، احتمالاً می توان درباره آن فكر كرد. اما در مورد خارج شدن از این سازمان، ما چنین حرکات ناگهانی ای انجام نمی دهیم... و به دیگران نیز توصیه نمی کنیم.

وی به عنوان بارزترین نمونه نگرش مغرضانه سازمان منع سلاح های شیمیایی، به اتهامات علیه مقامات سوریه در استفاده از سلاح های شیمیایی اشاره کرد که مسکو و دمشق آن را بی اساس می دانند.

وی همچنین این اتهامات را مشابه مسائل مربوط به "اسکریپال" و "ناوالنی" دانست.

وی در عین حال با تأکید بر اینکه روسیه به طور کل سازمان منع سلاح های شیمیایی را یک سازمان مهم می داند، اظهار داشت: تنها باید سازمان کشورهای عضو را از دبیرخانه فنی، که دستگاه اجرایی این سازمان است جدا کنیم. ما نمی گوییم که سازمان منع سلاح های شیمیایی بی تاثیر و یا بی اهمیت است، چرا که این سازمان یک ابزار اساسی برای جلوگیری از تولید و استفاده از سلاح های شیمیایی است. این سازمان در این زمینه کارهای زیادی انجام داده و برنده جایزه نوبل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала