واکنش آژانس انرژی اتمی به افزایش ذخایر اورانیوم ایران

© AFP 2023 / Behrouz Mehriواکنش آژانس انرژی اتمی به افزایش ذخایر اورانیوم ایران
واکنش آژانس انرژی اتمی به افزایش ذخایر اورانیوم ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش جدید خود نوشته است که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران ۱۲ برابر محدودیت های وضع شده در برجام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش روز چهارشنبه اعلام کرد میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران ۱۲ برابر محدودیت اعلام‌شده در توافق هسته‌ای برجام است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش این فصل خود که برای اعضای شورای حکام ارسال کرده، نوشته است که میزان ذخائر اورانیوم غنی‌شده ایران به ۲۴۴۳ کیلوگرم افزایش یافته است.

در گزارش فصلی پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  ذخائر اورانیوم‌ غنی‌شده ایران در ماه آگوست، ۲۱۰۵.۴ کیلوگرم اطلاع داده شد.

صحن مجلس شورای اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
طرح جدید مجلس؛ دردسری جدید برای دولت یا چالشی برای شرکای اروپایی برجام

خبرگزاری رویترز با استناد به نسخه‌ای از این گزارش جدید آژانس اتمی ادعا می کند که ایران اقدام به نصب نخستین آبشار سانتریفیوژهای پیشرفته در تأسیسات هسته‌ای نظنز کرده است.

بر اساس این گزارش ، ایران اقدام به نصب و متصل کردن آبشار سانتریفیوژهای IR-2m کرده اما هنوز به این آبشار گاز هگزافلوراید اورانیوم تزریق نکرده است.

ضمنا آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع می دهد که ایران کماکان به غنی‌سازی ایران در سطح ۴.۵ درصد ادامه می‌دهد که از سقف ۳.۶۷% تعیین‌شده در توافق هسته‌ای برجام بالاتر است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала