ایجاد مرکز جدید مدیریت نیروهای هسته ای در روسیه

© Sputnik / Ministry of defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ایجاد مرکز جدید مدیریت نیروهای هسته ای در روسیه
ایجاد مرکز جدید مدیریت نیروهای هسته ای در روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین از ایجاد مرکز جدید مدیریت نیروهای هسته ای استراتژیک در روسیه خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک رئیس جمهور روسیه در یک نشست مشورتی با شرکت مقامات وزارت دفاع ، نهادهای فدرال و موسسات صنایع دفاعی کشور گفت:" مهم است که همه تجهیزات ، ماشین ها  ، ارتباطات سیستم های مدیریت نیروهای هسته ای همچنان مدرن و مانند تفنگ کلاشنیکف ساده و قابل اعتماد بوده،  به طور مداوم و منظم به روز شده و بر اساس فن آوری های پیشرفته و راه حل های مهندسی بومی استوار شوند."

​به گفته وی ، این مرکز از مصونیت "تقریباً مطلق"  برخوردار خواهد بود.

ابراز نگرانی مسکو به خاطر ابهام در سرنوشت پیمان استارت نو  - اسپوتنیک ایران
ابراز نگرانی مسکو به خاطر ابهام در سرنوشت پیمان استارت نو

پوتین تأکید کرد که سیستم مدیریت تسلیحات هسته ای روسیه باید دارای دوام و آسیب ناپذیری خاصی باشد. رئیس جمهور روسیه توضیح داد ، این ویژگی باید حتی در صورت حمله دشمن حفظ شود.

وی افزود: "امروزه این سیستم هر چقدر هم مدرن و پیشرفته باشد ، نمی تواند در جا بزند. ما این را به خوبی درک می کنیم. ما باید درباره آنچه فردا و پس فردا اتفاق می افتد فکر کنیم."

پیش از این پوتین گفته بود که روسیه با در نظر گرفتن خطرات نظامی و سیاسی موجود ، به توسعه نیروهای هسته ای خود ادامه خواهد داد. رئیس جمهور خاطرنشان کرد که سهم سلاح های مدرن در نیروهای هسته ای استراتژیک روسیه  82 درصد است.

ضمناً مبانی سیاست دولت در زمینه بازدارندگی هسته ای پیش بینی  می کند که استفاده از چنین سلاح هایی در صورت حمله به روسیه امکان پذیر باشد . پوتین استفاده از سلاح های هسته ای را اقدام آخرین و فوق العاده برای دفاع از منافع ملی روسیه خوانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала