ورود اولین هیات اسرائیلی به سودان پس از امضای توافق صلح

© AP Photo / Ariel Schalitورود اولین هیات اسرائیلی به سودان پس از امضای توافق صلح
ورود اولین هیات اسرائیلی به سودان پس از امضای توافق صلح - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی این کشور، توافق مذکور را منعقد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اسکای نیوز، اوایل روز سه شنبه منبعی در تل آویو اعلام کرد، که دولت اسرائیل قصد دارد پس از اعلام آغاز روابط در ۲۳ اکتبر گذشته، نخستین هیئت را برای تقویت روابط با خارطوم به سودان بفرستد.

رسانه ها از کمک بن سلمان به موساد برای رابطه با سودان خبر دادند - اسپوتنیک ایران
رسانه ها از کمک بن سلمان به موساد برای رابطه با سودان خبر دادند

اسرائیل و سودان اخیرا از توافق برای عادی سازی روابط خبر دادند. مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان و عبدالفتاح البرهان رئیس شورای انتقالی این کشور، توافق مذکور را منعقد کرد.

همزمان با اعلام توافق، ترامپ تصمیم گرفت سودان را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کند و زمینه را برای صلح با اسرائیل فراهم کند.

در بیانیه مشترک صادر شده توسط سه طرف آمده که رهبران توافق کردند روابط بین سودان و اسرائیل را برقرار کنند و به حالت خصومت بین دو طرف پایان دهند.

در بیانیه مشترک همچنین تاکید شد که سودان و اسرائیل قصد دارند روابط اقتصادی و تجاری را با تمرکز اولیه در زمینه کشاورزی آغاز کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала