مکرون طرفدار اصلاحات در منطقه شینگن و ایجاد شورای امنیت اتحادیه اروپا است

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون طرفدار اصلاحات در منطقه شینگن و ایجاد شورای امنیت اتحادیه اروپا است
مکرون طرفدار اصلاحات در منطقه شینگن و ایجاد شورای امنیت اتحادیه اروپا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه بر اصلاحات در منطقه شینگن برای بهبود امنیت شهروندان و همچنین سازمان شورای امنیت اتحادیه اروپا تاکید کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز سه شنبه پس از کنفرانس ویدیویی بین رهبران اتریش، آلمان و هلند و همچنین نهادهای ضد تروریسم اتحادیه اروپا: "ما باید برای تجدید نظر و بازنگری در عملکرد منطقه شینگن تلاش کنیم تا این منطقه به یک منطقه امن تبدیل شود، که به معنای تقویت امنیت مرزهای خارجی اتحادیه اروپا و بهبود مکانیسم های ارزیابی کار منطقه شینگن است، از جمله مجازات کسانی که به تعهدات خود عمل نمی کنند."

مکرون افزود: "من همچنین از تشکیل شورای امنیت داخلی کاملاً حمایت می کنم."

بورل: اظهارات اردوغان علیه مکرون قابل قبول نیست - اسپوتنیک ایران
بورل: اظهارات اردوغان علیه مکرون قابل قبول نیست

رئیس جمهور فرانسه از نظارت و کنترل مداوم بر امنیت داخلی و امنیت مرزی و همچنین سیاست پذیرش پناهندگان در کشورهای شینگن حمایت کرد. وی همچنین به لزوم همکاری نزدیکتر بین مقامات اجرای قانون و مقامات قضایی کشورهای اروپایی و افزایش تبادل بانک های اطلاعاتی مجرمان اشاره کرد. مکرون خواست که مبارزه با تروریسم و ​​مقابله با مهاجرت غیرقانونی با یکدیگر اشتباه گرفته نشود. اما خاطرنشان کرد که "بین این دو پدیده ارتباط روشنی وجود دارد." وی افزود: "حمله در نیس، متأسفانه تأییدی بر این امر بود."

ماکرون با اشاره به اینکه اخیراً کشورها در این راستا تلاش کافی نکرده اند گفت: "آسیب پذیری مرزهای خارجی اتحادیه اروپا کل جامعه را تهدید می کند و اصل حرکت آزاد از مرزهای داخلی را زیر سوال می برد." "در روزهای آینده ما می توانیم پیشنهاد خود را به کشورهای دیگر برسانیم، نمایندگان برخی از آنها قبلاً آن را شنیده اند."

در تاریخ 29 اکتبر، یک جوان 21 ساله تونسی مسلح به چاقو به کلیسای جامع نوتردام در نیس حمله کرد. در نتیجه این حمله، سه نفر کشته و مهاجم بازداشت شد. به گفته دادستانی فرانسه  وی به طور غیرقانونی با قایق به ایتالیا رسید و از آنجا یک ماه وارد فرانسه شد و روز بعد حمله کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала