اسماعیلی: ۳۷۸۰ زندانی در جریان عفو اخیر رهبر ایران آزاد شدند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / غلامحسین اسماعیلی
غلامحسین اسماعیلی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی قوه قضائیه ایران بیان داشت: در دوره ۱۸ ماهه اخیر مسئولیت قوه قضائیه و در دوره تحول حدود ۴۰ هزار نفر از زندانیان مشمول عفو قرار گرفتند که نیمی از زندان آزاد شدند و نیمی دیگر مورد کاهش حبس قرار گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه ایران، در نشست خبری آنلاین خود با رسانه ها، از شرایط کشور و دنیا در همه ‌گیری کرونا اظهار تأسف داشت و افزود: سلامت و جان هر انسان موضوع مهمی است که همه ما در برابر آن مسئول هستیم و متولیان مسئولیت مضاعف دارند. زیرا هم وظیفه اخلاقی و انسانی و هم وظیفه اجرایی دارند.

شناسایی ۱۹ نفر از شبکه مجرمانه صادرات ۷۰ کارتن خواب - اسپوتنیک ایران
شناسایی ۱۹ نفر از شبکه مجرمانه صادرات ۷۰ کارتن خواب

اسماعیلی اذعان کرد: روزهای پایانی ماه ربیع ‌الاول را پشت سر می‌ گذاریم و به برکت این ماه و موالید این ماه و با پیشنهاد ریاست قوه قضائیه، رهبر انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف و مجازات ۳۷۸۰ نفر از محکومان موافقت کردند.

در این جمع ۲۳۰۱ از زندانیان آزاد شده‌اند که در زمره آنها ۱۵۷ محکوم امنیتی از محکومانی که اتهامات تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی، شرکت در اغتشاشات سال ‌های ۹۸ و ۹۷ و ۹۶ و سال ‌های قبل از آن داشتند مورد عفو قرار‌گرفتند و در این جمع به مناسبت هفته وحدت ۱۶ نفر از اتباع کشورهای اسلامی مورد عفو رهبری قرار گرفتند.

سخنگوی قوه قضائیه ایران همچنین اظهار داشت: در تحول عفو مبنا کار کارشناسی، بررسی دقیق پرونده‌ های قضائی، رصد اعمال محکومان در دوران تحمل محکومیت در کمیسیون‌ های شهرستانی، استانی و کمیسیون مرکزی عفو قوه قضائیه و لحاظ کردن اصلاح مجرمین و عدالت در اجرای عفو در بین محکومان جرائم مختلف مورد نظر قرار گرفته است و ما شاهد این هستیم کسانی که محکومیت آنها مورد عفو قرار گرفته به ندرت مرتکب جرم می ‌شوند.

در دوره ۱۸ ماهه اخیر مسئولیت قوه قضائیه و در دوره تحول حدود ۴۰ هزار نفر از زندانیان مشمول عفو قرار گرفتند که نیمی از زندان آزاد شدند و نیمی دیگر مورد کاهش حبس قرار گرفتند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала