آزادی ۸ ملوان ایرانی پس از ۴ سال از تانزانیا

© AFP 2023 / Mohammed Abedآزادی ۸ ملوان ایرانی پس از ۴ سال از تانزانیا
آزادی ۸ ملوان ایرانی پس از ۴ سال از تانزانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در چابهار گفت: ملوانان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان که حدود چهارسال پیش توسط گارد ساحلی کشور تانزانیا دستگیر و زندانی شدند، آزاد شده و در راه بازگشت به ایران هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حمیدرضا طوسی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار اعلام داشت: هشت ملوان ایرانی ساکن سیستان و بلوچستان پس از چهار سال تلاش و رایزنی در دارالسلام تانزانیا آزاد و در مسیر بازگشت به ایران هستند.

دو کشتی که ملوانان روس را بر روی عرشه داشت مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران
دو کشتی که ملوانان روس را بر روی عرشه داشت مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفتند

طوسی در ادامه گفت: بعد از این موضوع و با پیگیری‌ های به عمل آمده توسط وزارت امور خارجه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام و دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد چابهار این هشت ملوان بزودی به میهن اسلامی باز می ‌گردند.

رئیس دفتر نمایندگی وزارت امورخارجه در چابهار گفت: طی چهار سال گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در دارالسلام تلاش های زیادی را برای آزادی زندانیان به عمل آورد و در این راستا دیدارها و ملاقات های بسیاری با رئیس جمهوری، رئیس دیوان عالی کشور و دیگر مقامات قضایی تانزانیا توسط سفیر کشورمان انجام شد.

وی افزود: با آزاد شدن این ملوانان و برگشت آنان به کشور حدود ۲۲ صیاد زندانی در آن کشور داریم که امیدواریم پیگیری ‌های به عمل آمده موجب تسریع در فرایند رسیدگی قضایی به پرونده آنان و شاهد آزادی همه ملوانان باشیم.

طوسی خاطر نشان شد: صیادان باید توجه داشته باشند رفتارهای مجرمانه و همچنین تجاوز به حریم و قلمرو آب‌ های ساحلی کشورها جرم محسوب شده و مشکلاتی را برای خود، خانواده و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور به وجود خواهند آورد و لازم است در این زمینه آموزش ‌هایی توسط دستگاه‌ های ذیربط به آنان داده شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала