شرایط آغاز روند انتقال قدرت به بایدن

© AP Photo / Pablo Martinez Monsivais کاخ سفید
 کاخ سفید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در صورتی که آژانس خدمات عمومی آمریکا در این مورد تصمیم بگیرد، فرایند انتقال قدرت آغاز خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی»، با استناد به اعلامیه معاون رئیس آژانس آمریکایی در امور توسعه بین المللی وابسته به وزارت امور خارجه آمریکا، فقط در صورتی که آژانس خدمات عمومی آمریکا در این مورد تصمیم بگیرد، فرایند انتقال قدرت آغاز خواهد شد.

بارس اعلام کرد که هنوز روند انتقال قدرت آغاز نشده است:«تا زمانی که ریاست آژانس خدمات عمومی  در باره نامزدی که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شده است، تصمیم خود را اعلام نکند، مراحل انتقال قدرت شروع نخواهد شد».

وزارت خارجه روسیه: ارسال تبریک به برنده انتخابات آمریکا هنوز زود است - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه روسیه: ارسال تبریک به برنده انتخابات آمریکا هنوز زود است

بسیاری این انتظار را دارند تا امیلی مورفی، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات آمریکا را که به عنوان رئیس جمهور منتخب معرفی شده به رسمیت بشناسد. اما پس از گذشت چند روز از اعلام نتایج انتخابات، مورفی هنوز این سند را بررسی و امضا نکرده است. مسئول آژانس پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ را مشخص نکرده است.

در ستاد جدید جو بایدن و کامالا هریس اعلام کردند که به این آژانس وقت داده شد تا تصمیم خود را اعلام کند اما روز 8 نوامبر تصمیم گرفتند فشار بیشتری بر این آژانس وارد آورند.

دونالد ترامپ هنوز شکست خود در انتخابات را قبول نکرده است.  وکلای او از ایالت های مختلف جهت شمارش مجدد آرا به دادگاه شکایت کرده اند. بطور قانونی، رئیس جمهور منتخب باید 20 ژانویه 2021 در این سمت، رسما کار خود را شروع کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала