ترمیم بی‌اعتمادی به آمریکا با بازگشت به برجام

© Photo / IRNAمجلس شورای اسلامی در ایران
مجلس شورای اسلامی در ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آصفری: آمریکا به نوعی با رفتارهای آقای ترامپ به انزوا رفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، محمد حسن آصفری نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها تاکید کرد که بازگشت آقای بایدن به برجام می تواند تاحدودی بی اعتمادی ملت ایران به دولت آمریکا را ترمیم کند اما باید خسارت هایی که در این چند سال به ملت ایران وارد شد، جبران گردد.

وی در ادامه افزود:« در گام اول این آمریکا است که باید به تعهدات برجامی خود عمل کند. تاکنون در قبال امتیازاتی که ایران در برجام داده است، طرف های مقابل گام جدی برنداشته اند. ترامپ یکجانبه برجام را زیر پاگذاشت و چهره آمریکا را در دنیا بی اعتمادتر ساخت.

اعتراف اروپاییان به ناتوانی در اجرای تعهدات اقتصادی خود طبق  برجام  - اسپوتنیک ایران
اعتراف اروپاییان به ناتوانی در اجرای تعهدات اقتصادی خود طبق برجام

باید خسارت هایی که در این چند سال به ملت ایران وارد شد، جبران گردد. در این چند سال تحریم های ظالمانه ای علیه ملت ایران از سوی دولت آمریکا تحمیل شد.

از سوی دیگر بازگشت آمریکا به برجام به این معنا نیست که آن ها دست از دشمنی علیه ملت ایران برداشته اند بلکه تنها می تواند بی اعتمادی که این روزها در دنیا نسبت به آمریکا ایجاد شده است را کمی ترمیم کند. آقای ترامپ همه تعهدات و توافقات بین المللی را یکجانبه زیر پاگذاشت و بی اعتمادی در ملت های دنیا نسبت به آمریکا را تقویت کرد.

امروز مردم دنیا دولت آمریکا را بدون تعهد به هیچ تعهدنامه بین المللی تلقی می کنند و به نوعی آمریکا با رفتارهای آقای ترامپ به انزوا رفته است. باید ضمانت تضمینی دیده شود تا دیگر اجازه چنین قانون شکنی به طرف های برجامی داده نشود».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала