اسلحه روسی که آمریکا را نابود خواهد کرد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر اسلحه روسی که آمریکا را نابود خواهد کرد
اسلحه روسی که آمریکا را نابود خواهد کرد
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اگر واشنگتن مسابقه هسته ای به مسکو تحمیل کند، روسیه ممکن است آزمایش اسلحه ای را به نمایش بگذار که قدرت نابودی آمریکا را دارد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون رئیس آکادمی روسی علوم موشکی و توپخانه ای در زمینه سیاست اطلاعاتی و دکتر علوم نظامی کنستانتین سیوکوف در این خصوص توضیح داد.

ضمن بحث و گفتگو در خصوص احتمال مسابقه هسته ای پس از خروج آمریکا از پیمان استارت نو  ( پیمان کاهش تسلیحات هسته ای دوجانبه بین آمریکا و روسیه)، نابودی توافق به طور کامل سیستم بین المللی محدودیت نیروهای هسته ای استراتژیکی را از بین می برد. کشورهایی که تسلیحات هسته ای دارند، ناگزیر انبار تسلیحات خود را تقویت می کنند، بنابراین روسیه مجبور می شود در این رقابت شرکت کند. برای آنکه اجازه برتری واشنگتن داده نشود، لازم نیست که پاسخ مشابه داده شود. به گفته وی می توان در کیفیت بازی کرد نه کمیت. این کارشناش روش های اجرای این برنامه را برشمرد.

وی توضیح داد: « این امر ممکن است ساخت گروه نیروهایی باشد که قادرند آمریکا را از طریق شروع فرایندهای ژئوفیزیکی مخرب در قلمرو آنها با تحویل مهمات با کالیبر چند ده مگاتن تی ان تی به مناطق بحرانی از بین ببرند. »

وی افزود: « حاملان این مهمات می توانند اژدر دارای نیروگاه هسته ای «پوسیدون» و یک موشک بالستیک قاره پیما سنگین «سرمت» باشند.»

سیوکوف خاطر نشان کرد: « چنین مهمات مافوق قدرتی زیاد با کار نمی روند و فقط ده تایی از آنها کفایت می کند.»

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала