اجازه تردد به مسافران ایرانی به شمال عراق

© Photo / IRNAاجازه تردد به مسافران ایرانی به شمال عراق
اجازه تردد به مسافران ایرانی به شمال عراق - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فرماندار پیرانشهر بیان کرد: با توجه به نصب تجهیزات لازم برای انجام تست کرونا برای مسافران و رانندگان، ورود از مرز تمرچین پیرانشهر به شمال عراق امکان پذیر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، سیدعلی ترابی فرماندار پیرانشهر، در این خصوص اعلام داشت: مسئولان مرزی شمال عراق با ورود مسافران ایرانی به این منطقه از طریق مرز تمرچین پیرانشهر در آذربایجان غربی موافقت و تجهیزات لازم را در این خصوص نصب و راه اندازی کرده ‌اند.

انتقال ۲۲ شهروند ایرانی زندانی در عراق به ایران - اسپوتنیک ایران
انتقال ۲۲ شهروند ایرانی زندانی در عراق به ایران

فرماندار پیرانشهر گفت: از امروز دوشنبه با قرار دادن امکانات لازم در آن طرف مرز تمرچین برای انجام تست کرونا، با ورود مسافران ایرانی به شمال عراق موافقت شده است.

ترابی تصریح کرد: در حال رایزنی هستیم تا طرف عراقی آزمایش ‌های انجام شده در آزمایشگاه ‌های ایران را نیز قبول کند تا هموطنان بتوانند با این آزمایش ‌ها، به شمال عراق تردد کنند.

پس از شیوع کرونا از بهار سال جاری، ورود مسافران از ایران به شمال عراق ممنوع شده بود و مسافران عراقی می ‌توانستند با داشتن برگه تست کرونا به خاک ایران وارد شوند.

مرز تمرچین در پیرانشهر و جنوب آذربایجان غربی قرار دارد و محل تردد بسیاری از بازرگانان و افرادی است که برای کار به شمال عراق سفر می ‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала