تبریک زود هنگام نخستین کشور دنیا به جو بایدن

© REUTERS / Brian Snyderتبریک زود هنگام نخستین کشور دنیا به جو بایدن
تبریک زود هنگام نخستین کشور دنیا به جو بایدن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در حالی که هنوز نتایج قطعی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام نشده، نخستین کشور، پیروزی بایدن را تبریک گفت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، فرانک باینیماراما، نخست وزیر فیجی سه روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در حالیکه نتایج قطعی این انتخابات اعلام نشده، در حساب کاربری خود در توئیتر به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات تبریک گفت و خواستار بازگشت ایالات متحده به پیمان اقلیمی پاریس شد.

ترامپ:  بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند - اسپوتنیک ایران
ترامپ: بایدن حق ندارد ادعای پیروزی در انتخابات را مطرح کند

نخست وزیر فیجی افزود: ما یک سیاره (کره زمین) داریم که باید آن را با یکدیگر از شرایط وخیم آب و هوایی نجات دهیم و یک اقتصاد جهانی داریم که باید از عواقب ناشی از شیوع ویروس کرونا، بهتر از قبل دوباره آن را با یکدیگر بسازیم؛ اکنون بیش از هر زمان دیگری به چندجانبه گرایی ایالات متحده نیاز داریم.

پس از خروج رسمی دولت ترامپ از توافق اقلیمی پاریس در روز چهارشنبه ( ۱۴ آبان / ۴ نوامبر) جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که در صورت پیروزی در اولین روز از دوره ریاست جمهوری خود (۲۰ ژانویه ۲۰۲۱) آمریکا به پیمان اقلیمی پاریس دوباره ملحق می شود.

 بایدن در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ترامپ رسما از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد؛ من دقیقا ۷۷ روز دیگر به آن دوباره ملحق می شوم.

​شایان ذکر است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار شده و هم اکنون شمارش آرا ادامه دارد. هر دو نامزد ریاست جمهوری یعنی دونالد ترامپ و جو بایدن خود را پیروز رقابت می دانند؛ دونالد ترامپ در عین حال به روند شمارش آرا اعتراض و اعلام کرده که در روند شمارش "تقلب" رخ داده است. بر اساس آمار منتشره توسط رسانه‌ها، جو بایدن تاکنون با کسب ۲۶۴ رای الکترال در مقابل ۲۱۴ رای الکترال ترامپ، پیشتاز این رقابت انتخاباتی است و شانس بیشتری برای پیروزی در این رقابت دارد. 

پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
تبریک زود هنگام نخستین کشور دنیا به جو بایدن - اسپوتنیک ایران
پخش زنده انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала