نمکی: یکی از نگرانی‌ها جهش ویروس کرونا است

© Photo / Tasnimسعید نمکی
سعید نمکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پس از کنترل بیماری در همان ماه‌های ابتدایی شیوع، متوجه شدیم امواج تازه بیماری در راه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «مهر»، سعید نمکی، وزیر بهداشت عنوان کرد که یکی از نگرانی‌های ما جهش ویروس کرونا است.

وی در ادامه گفت:«از رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و همکاران بیولوژیست درخواست می‌کنم هر گونه تغییر رفتار ویروس را دنبال کنند. در موج اول بیماری توانستیم در کمتر از ۶۰ روز با کمک سایر دستگاه‌ها و همکاری‌های بین بخشی افتخار دیگری برای جمهوری اسلامی ایران رقم بزنیم.

اطلاعات روسیه به این باور تمایل دارد که ویروس کرونا منشا طبیعی دارد - اسپوتنیک ایران
اطلاعات روسیه به این باور متمایل است که ویروس کرونا منشا طبیعی دارد

آمار مرگ و میرها به رقمی نزدیک ۳۰ فوتی در روز رسید و موارد بستری به یک پنجم در کمتر از دو ماه کاهش یافت. همکاری گسترده بین بخشی در تدارک ماسک، لباس محافظتی برای همکاران و…، همکاری و همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌ها توانست یک رکورد تاریخی را برجای بگذارد.

پس از کنترل بیماری در همان ماه‌های ابتدایی شیوع، متوجه شدیم امواج تازه بیماری در راه است که رفته رفته امواج سهمگین‌تر شدند و به نسبت رعایت پروتکل‌های بهداشتی ارتفاع این امواج بیشتر شد. در این میان از دو چیز بیشتر رنج بردیم، اول عدم رعایت پروتکل‌ها و دوم مضایق مالی که همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی به آن دچار شدند.

افزایش تست‌ها و قرنطینه به موقع از تأکیدات این بخش است‌. تاکنون با همکاری بسیج، بسیج جامعه پزشکی، هلال‌احمر و سازمان‌های مردم نهاد صحبت‌هایی شده است و این حرکت محله محور از ۲۰ آبان آغاز خواهد شد.

تردیدی ندارم این موتاسیون‌های جدید ما را گرفتار می‌کند. ما به اندازه چند کشور اروپایی وسعت داریم و جابجایی‌ها و سفرها را در شیوع بیماری مؤثر می‌دانم که در حال کار بر روی آن هستیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала