ایکائو: ایران تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای اوکراین در حوالی تهران را تسریع کند

© AP Photo / Oleksandr Naumenkoایکائو: ایران تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای اوکراین در حوالی تهران را تسریع کند
ایکائو: ایران تحقیقات در مورد سقوط هواپیمای اوکراین در حوالی تهران را تسریع کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بین‌المللی هوانوردی غیرنظامی (ایکائو) از ایران می خواهد تحقیقات خود درباره سقوط بوئینگ 737 اوکراین در حوالی تهران را تسریع کند.

به گزارش اسپوتنیک، این سازمان در بیانیه ای که روز جمعه منتشر شدا علام کرد : "شورای ایكائو امروز (6 نوامبر) از جمهوری اسلامی ایران خواست كه تحقیقات در مورد حادثه مربوط به سقوط  دلخراش پرواز PS752 هواپیمایی بین المللی اوكراین در 8 ژانویه سال جاری را تسریع كند." ایکائو یادآور شد این تحقیقات طبق استانداردهای بین المللی باید تا  12 ماه پس از چنین حوادثی به پایان برسد.

 ایران باید طی یک هفته تاییدیه بازداشت مظنونین پرونده هواپیمای اوکراینی را بفرستد
 - اسپوتنیک ایران
ایران باید طی یک هفته تاییدیه بازداشت مظنونین پرونده هواپیمای اوکراینی را بفرستد

هواپیمای بوئینگ 737 شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین 8 ژانویه ، چند دقیقه پس از پرواز از فرودگاه تهران سقوط کرد. 176 نفر از جمله  شهروندان افغانستان ، آلمان ، ایران ، کانادا و اوکراین و همچنین شهروندان انگلیس و سوئد کشته شدند. 11 ژانویه ، ستاد کل نیروهای مسلح ایران اعتراف کرد که هواپیما به اشتباه توسط خدمه پدافند هوایی این کشور سرنگون شده است.

پیشتر اوکراین  اطلاع داده بود  ایران آماده است مسئولیت کامل این واقعیت را که یک بوئینگ مسافربری 737-800 شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین را سرنگون کرده ، به عهده خود بگیرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه اوکراین سخنان یوگنی ینین ، معاون وزیر امور خارجه این کشور در مورد دیدار وی با منوچهر مرادی ، سفیر ایران در اوکراین را نقل کرده بود که گفت: " آمادگی ایران برای بر عهده گرفتن مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای اوکراینی و همچنین اراده سیاسی رهبری ایران برای حل و فصل نهایی و عادلانه همه مسائل مربوطه، وقوع  تحولات مثبت در جریان مذاکرات در این خصوص در تهران را تأیید می کند".

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала