ایالات متحده جنگنده های اف 22 به اسرائیل می فروشد

© REUTERS / Wolfgang Rattayایالات متحده جنگنده های اف 22 به اسرائیل می فروشد
ایالات متحده جنگنده های اف 22 به اسرائیل  می فروشد  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده جنگنده های اف 22 به اسرائیل می فروشد ایالات متحده پبشنهاد فروش جنگنده های نسل پنجم F-22 Raptor به اسرائیل را تصویب کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه  Air Recognition ، پس از تصمیم گیری درباره فروش هواپیماهای جنگنده  F-35 Lightning II  به امارات متحده عربی ، اکنون ایالات متحده با فروش تقریبا   50 فروند هواپیمای جنگنده   F-22 Raptor با قیمت تقریبی 10.4 میلیارد دلار به اسرائیل موافقت کرده که این یک تصمیم بی سابقه است زیرا این جنگنده پیشرفته تا به حال هرگز به کشورهای خارجی فروخته نشده بود.

سوخو 57 دشمن مرگبار اف 22 - اسپوتنیک ایران
سوخو 57 دشمن مرگبار اف 22 + ویدئو

در ماه اکتبر نشریه  Breaking Defense اعلام کرده بود  که ایالات متحده با تامین دسترسی مستقیم اسرائیل به ماهواره های مخفی سیستم مادون قرمز فضایی هشدار دهی در باره شلیک موشک های بالستیک (SBIRS) ، فروش جنگنده های نسل پنجم F-35 Lightning II به امارات متحده عربی را جبران کرده و به این شکل از تل آویو دلجویی خواهد نمود.

در همان ماه ، خبرکزاری بلومبرگ  با استناد به منابع گزارش داد كه وزارت امور خارجه آمریكا حمایت خود را از پیشنهاد فروش 50 فروند جنگنده F-35 به امارات را به كنگره این کشور اعلام كرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала