ادعای ترامپ: در انتخابات آمریکا تقلب شده است

© AP Photo / John Raouxادعای ترامپ: در انتخابات آمریکا تقلب شده است
ادعای ترامپ: در انتخابات آمریکا تقلب شده است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ضمن صحبت درباره تخلف در رای گیری دچار این سوء ظن است که در بسیاری از ایالت ها "در اواخر" انتخابات ، تعداد آرا برای رقیبش جو بایدن به طور تصادفی افزایش نیافته باشد.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ گفت که نمی خواهد آرای "غیرقانونی" پس از روز انتخابات شمارش شود. وی همچنین سخنان خود را به یاد آورد که "رای گیری از طریق پست به یک فاجعه تبدیل خواهد شد".

وی با اشاره به پنسیلوانیا ، میشیگان ، جورجیا و ویسکانسین گفت: "ما در ایالت های مهم پیروز شدیم و اتفاقاً با فاصله بسیار پیروز شدیم ، اما سپس این برتری  از بین رفت."

انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
رد درخواست توقف شمارش آراء از سوی دادگاه میشیگان

جو بایدن ، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با وجود این که هنوز تعداد لازم 270 رای الکترال را کسب نکرده ، "وبسایت دوره انتقالی" را با هدف آماده سازی برای انتقال قدرت از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده ، راه اندازی کرده است.

روز سوم نوامبر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار شد.نتایج رای گیری در تعدادی از ایالت ها هنوز معلوم نیست. ترامپ چهارشنبه شب پیروزی خود را اعلام کرده و دموکرات ها را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم کرد. ستاد رئیس جمهور فعلی خواهان بازشماری آرا  است . در عین حال ، طبق محاسبات شبکه های تلویزیونی برجسته آمریکایی  بایدن که برای رسیدن به پیروزی نهایی به کسب فقط شش رای الکترال نیاز دارد ، پیشتاز است. بر اساس آخرین ارقام وی 264 رای الکترال کسب کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала