یافته جالب باستان شناسان، کشف جدیدی در مسئله برابری جنسیتی است

© Sputnik / Vladimir Bogatyrev /  مراجعه به بانک تصاویر یافته جالب باستان شناسان کشف جدیدی در مسئله برابری جنسیتی است
یافته جالب باستان شناسان کشف جدیدی در مسئله برابری جنسیتی است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دانشمندان معتقدند کشفیات باستان شناسی انجام شده در منطقه آند آمریکای جنوبی با اعتقاد رایج در تضاد قرار دارد که بر شکارچی بودن به عنوان موقعیت انحصاری مردان و اینکه زنان در دوران باستان و اینکه زنان فقط به جمع آوری و خانه داری اشتغال داشتند، استوار شده است.

 به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه The Hindu ، دانشمندان باستان شناس از جمله گور 9000 ساله یک شکارچی زن را پیدا کرده اند که اشیای پیدا شده در آن حاکی از آن است که وی به طور حرفه ای به شکار اشتعال داشته است.

استثمار کودکان سوری برای تولید پوشاک فروشگاه های انگلیس - اسپوتنیک ایران
اعتراض کودکان به تبعیض جنسیتی و دستمزد دریافتی نابرابر +ویدئو

طبق گفته ، رندی هاس، پژوهشگر دانشگاه کالیفرنیا  ایالات متحده آمریکا ، این کشف  تأیید می کند که "در گذشته های دور " تقسیم کار عادلانه تر از جوامع متشکل از شکارچیان مرد و خانه داران زن  بعد از آن و همچنین جوامع کشاورزی و سرمایه داری بوده است. از این رو ، هاس نتیجه گرفت ، نابرابری جنسیتی ، به شکل شرایط مختلف کار ، دستمزد و عناوین مرد و زن ، امری طبیعی نیست.

دانشمندان در نتیجه مطالعات بیشتر درباره گورهای باستانی در سراسر آمریکای شمالی و جنوبی ،  به این نتیجه رسیدند که تعداد شکارچیان زن در جوامع باستانی بین  30 تا 50 درصد بوده  است. دانشمندان امیدوارند در تحقیقات آینده خود درک کنند که چگونه عواقب تقسیم جنسیتی کار در دوره های گوناگون  و در مکان های مختلف تغییر کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала