هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره همه گیری جدید

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره همه گیری جدید
هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره همه گیری جدید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سازمان بهداشت جهانی (WHO) معتقد است که بشریت باید برای همه گیری جدید آماده شود.

به گزارش اسپوتنیک، سازمان بهداشت جهانی این موضوع را به عنوان یکی از اصلی ترین موضوعات مورد بحث در کنفرانس تلفنی روز دوشنبه هفتاد و سومین مجمع سالانه جهانی بهداشت (9 تا 14 نوامبر) می داند.

سازمان بهداشت جهانی در بیانیه ای که پیش از برگزاری این نشست در ژنو منتشر شد، یادآوری کرد که جامعه جهانی باید "اکنون برای همه گیری جدید آماده شود".

اطلاعات روسیه به این باور تمایل دارد که ویروس کرونا منشا طبیعی دارد - اسپوتنیک ایران
اطلاعات روسیه به این باور متمایل است که ویروس کرونا منشا طبیعی دارد

این سازمان گفت: "ما در طول سال گذشته دیده ایم كه كشورهایی كه دارای زیرساخت های بهداشتی قوی برای آمادگی در موارد اضطراری هستند، می توانند به سرعت برای مهار و كنترل شیوع ویروس کووید-19 اقدام كنند."

در هفتاد و سومین مجمع سازمان بهداشت جهانی که بخش اول آن در 18 تا 19 مه در ژنو برگزار شد، برنامه ریزی شده است که قطعنامه ای در مورد تقویت آمادگی برای شرایط اضطراری و مراقبت های بهداشتی تصویب شود. در این پیش نویس از کشورها خواسته شده است اولویت را برای داشتن آمادگی بهتر در مواقع اضطراری در بالاترین سطح سیاسی قرار دهند. همچنین به ضرورت اطمینان از دستمزد کافی برای متخصصان بهداشت، اهمیت آموزش پرسنل بهداشتی و تقویت نقش کارکنان بهداشت محلی نیز اشاره شده است.

همچنین این سازمان باید اطمینان حاصل كند كه همه كشورها برای تشخیص و واکنش به کووید-19 و سایر بیماریهای عفونی خطرناك مجهز هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала