فروش پهپادهای مسلح آمریکایی به امارات

© Photo / Public domain/U.S. Air Force photo/Paul Ridgewayفروش پهپادهای مسلح آمریکایی به امارات
فروش  پهپادهای مسلح آمریکایی  به امارات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه آمریکا، کنگره را در جریان برنامه‌هایی برای فروش ۱۸ پهپاد پیچیده و مسلح ام‌کیو- ۹ بی به امارات متحده عربی به ارزش دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  ایسنا، خبر در شرایطی منتشر میشود که در روزهای گذشته هم اطلاعیه ای مبنی بر فروش جنگنده های اف-۳۵ به این کشور خاورمیانه ای منتشر شد.

این احتمالا اولین صادرات پهپاد مسلح از زمانی است که دولت ترامپ یک توافق تسلیحاتی از دوران جنگ سرد را بازتفسیر کرد که میان ۳۴ کشور بود تا به مقاطعه کاران نظامی آمریکا اجازه دهد پهپادهای بیشتری به متحدانش بفروشد.

خبرگزاری رویترز در تابستان گزارش داده بود که امارات برای خرید پهپاد از ایالات متحده ابراز تمایل کرده است و جزو اولین کشورها در صف خرید پس از تغییرات در سیاست صادراتی آمریکا خواهد بود.

جنگنده اف 35  - اسپوتنیک ایران
حمايت اسرائيل از فروش اف ٣٥ آمريكايى به امارات

قرارداد ۶۰۰ میلیون دلاری برای فروش چهار پهپاد غیرمسلح اما قادر به مسلح شدن از نوع ام‌کیو-۹بی سی‌گاردن به تایوان رسما روز سه‌شنبه به اطلاع کنگره رسید.

کمیته های روابط خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا که اعضایشان منتقد نقش امارات در تلفات غیرنظامی در جنگ یمن هستند، قادر هستند تا این فروش تسلیحاتی را طبق یک فرایند بررسی غیررسمی، پیش از آنکه وزارت خارجه آمریکا بتواند اطلاعیه رسمی خودش را به کنگره ارسال کند، بررسی کرده و جلوی آن را بگیرد.

به گفته یک منبع مطلع، ممکن است وزارت خارجه آمریکا برای اطلاع دادن رسمی به کنگره در مورد این فروش تسلیحاتی، صبر کند تا کارکنان و اعضا درباره این فروش بالقوه مطلع شوند. براساس اطلاعیه رسمی، کنگره ۳۰ روز مهلت دارد تا با هر نوع فروشی مخالفت کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اظهارنظر نکرد. این پهپادهای مسلح ام‌کیو-۹بی به راداری دریایی هم مجهز خواهد بود و احتمالا در ۲۰۲۴ تحویل داده می‌شود. به گفته یک منبع مطلع، این بسته‌ای که به اطلاع کنگره رسیده شامل ۱۵ مورد از جمله سه پهپاد دیگر با این گزینه است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала