گزارش و تحلیل

حملات سایبری از سوی ایران و روسیه، یک سناریوی تبلیغاتی امریکایی است

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر حملات سایبری از سوی ایران و روسیه، یک سناریوی تبلیغاتی امریکایی است
حملات سایبری از سوی ایران و روسیه، یک سناریوی تبلیغاتی امریکایی است  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کارشناس ارشد مسائل امنیتی در ایران، ادعای اخیر امریکا مبنی بر خنثی نمودن حملات رایانه ای پیشگیرانه ای را به ساختارهای سایبری در روسیه و ایران برای متوقف نمودن "تلاش برای دخالت" در انتخابات را رد نمود.

به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری ان بی سی در مقاله ای نوشت: ایالات متحده حملات رایانه ای پیشگیرانه ای را به ساختارهای سایبری در روسیه و ایران انجام داده است تا "تلاش برای دخالت" در انتخابات را خنثی کند، بنابراین در طول انتخابات حملات هکری به منظور اختلال در روند انتخابات ریاست جمهور امریکا تقریباً رخ نداد. در این راستا خبرگزاری اسپوتنیک با آقای سجاد عابدی تحلیلگر ارشد مسائل امنیتی در ایران به گفتگو نشسته است.

رسانه ها از حملات سایبری پیشگیرانه آمریکا علیه روسیه و ایران خبر دادند - اسپوتنیک ایران
رسانه ها از حملات سایبری پیشگیرانه آمریکا علیه روسیه و ایران خبر دادند

ادعای حملات رایانه ای پیشگیرانه امریکا به ساختارهای سایبری در روسیه و ایران چقدر درست است؟ آیا این روزها فعالیت هکری و سایبری از سوی کشورها دیگر نسبت به ایران انجام شده است؟

ادعای آمریکا بر حمله سایبری به ایران در مقابله با حملات به سایت های انتخاباتی امریکا در ابتدا می بایست به تاریخ اردیبهشت 1399 بازگشت، در بحث گروه هکرهای Revill مراجعه نمود، که حمله کنندگان 42 میلیون دلار یا 60 میلیون دلار از ترامپ تقاضا کرده بودند و وی را تهدید نموده بودند که اسناد کثیف مربوط به ترامپ را نشر خواهند کرد. جالب این است که خیلی گذرا در فضای کوچک اینترنت و گذرا این اتفاق افتاده بود.

اما مسئله دوم در مهرماه سال جاری، وزارت دارایی آمریکا بیانیه ای را اعلام کرد که 6 افسر اطلاعاتی روسیه در یک دادگاه فدرال ایالات متحده آمریکا به اتهام حملات سایبری به چندین کشور من جمله سایت های بازی های المپیک 2018 محکوم شدند. پس از ادعای وزارت دادگستری امریکا، این 6 افسر اطلاعاتی روسیه به اتهام تلاش های دولت روسیه برای تضعیف و انتقام گیری و بی ثبات کردن اوکراین، گرجستان و انتخابات فرانسه و مقابله برای متوقف کردن تلاش برای مقصر شناختن مسکو برای مسموم کردن افراد در خاک کشورهای دیگر و حملات سایبری علیه بازی های المپیک 2018 که ورزشکاران روسیه از حضور در ان محروم بودند، مجرم شناخته شدند.

Наклейки с надписью I Voted на выборах в США - اسپوتنیک ایران
کاخ سفید: نتایج انتخابات آمریکا را نمی توان با حمله سایبری تغییر داد

امریکا اعلام می کند که این افسرها تمامی این حملات سایبری را از طریق این افراد و حمایت روسیه انجام داده اند. به گفته دادستان امریکا این حملات سایبری روسیه با استفاده از مخربترین بدافزارها  انجام شده است که می توان به نرم افزاری Industroyer اشاره کرد که موجب خاموشی در اوکراین شده بود، همچنین نرم افزار دیگری Notpetya که نزدیک 1 میلیارد دلار به سه نفر اسیب رسانده بود.

مسئله دیگری که دادگستری امریکا مطرح کرده است که بد افزارOlympic Destroyer می باشد.

در مجموع می بایست اشاره کرد که تمامی حملات امریکا در حملات سایبری یک سناریوی تبلیغاتی امریکایی هست که در وهله نخست به روسیه اتهام می زند زیرا در سال 2016 تمامی خبرها درخصوص دخالت در انتخابات امریکا به هکرهای روسیه نسبت داده می شد. و امریکا با پیروی از این استراتژی و این امر به ایران نیز اتهام می زند.

در خصوص سوال اخر می توان گفت که در طی هفته های گذشته هیچ حمله سایبری به ایران انجام نشده است.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала