تهدید ترامپ و ادعای تقلب در انتخابات آمریکا

© AFP 2023 / Mandel Nganتهدید ترامپ به تقلب در انتخابات آمریکا
تهدید ترامپ به تقلب در انتخابات آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترامپ در توییتر خود با اشاره به ادامه شمارش آرای الکترال کلمات " تقلب"، "به تقلب پایان دهید" و "شمارش آرا را متوقف کنید" را تکرار می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم، به نظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور فعلی آمریکا در صورت باخت در برابر جو بایدن رقیب دموکراتش نتیجه انتخابات را نخواهد پذیرفت به ویژه با به کار بردن دو اصطلاح " تقلب " و "غیر قانونی" حتی وی زودتر از موعد علیه ایالت میشیگان که دیروز با تغییر عرصه انتخاباتی و بازگرداندن بایدن به دور رقابت ، در دادگاه فدرال اقامه دعوا کرد.

ادعای ترامپ: در انتخابات آمریکا تقلب شده است - اسپوتنیک ایران
ادعای ترامپ: در انتخابات آمریکا تقلب شده است

علیرغم اینکه انتظار می رفت و مشخص بود دموکرات ها رای پستی دهند در حالی که جمهوری خواهان نیز بر حسب عادت به حوزه های رای گیری بروند بنابراین طبیعی بود که ترامپ در ابتدای امر پیش بیافتد زیرا آرا رای دهندگان حضوری ثبت می شود در حالی که بایدن با شمارش ارای الکترال با وی مساوی شد اما نکته تعجب انگیز این است که ناظران انتخاباتی و مقامات قانون گذار امریکایی از این سناریو جلوگیری نکردند زیرا در صورت برنده شدن بایدن و اصرار ترامپ بر موضعش بعید نیست خیابان های امریکا ملتهب شود به ویژه که روز چهارشنبه نیز تظاهرات هایی از سوی جریانی با شعار "شمارش را متوقف کنید" و جریان دیگر با شعار " همه آرا را بشمارید " برگزار شد.

کارشناسان قانون انتخابات امریکا معتقدند در صورت دادگاهی شدن مساله، این وضعیت چندین هفته ادامه می یابد و درگیری هایی میان هواداران دو نامزد صرف نظر از نتیجه روی خواهد داد.

روز سوم نوامبر انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا برگزار شد.نتایج رای گیری در تعدادی از ایالت ها هنوز معلوم نیست. ترامپ چهارشنبه شب پیروزی خود را اعلام کرده و دموکرات ها را به تلاش برای "سرقت انتخابات" متهم کرد. ستاد رئیس جمهور فعلی خواهان بازشماری آرا  است . در عین حال ، طبق محاسبات شبکه های تلویزیونی برجسته آمریکایی  بایدن که برای رسیدن به پیروزی نهایی به کسب فقط شش رای الکترال نیاز دارد ، پیشتاز است. بر اساس آخرین ارقام وی 264 رای الکترال کسب کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала