رئیس جمهور ایران : خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است

© AFP 2023 / HO/Iranian Presidencyرئیس جمهور ایران : خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است
رئیس جمهور ایران : خط انتقال آب خلیج فارس خط امید است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رییس جمهوری ایران با بیان اینکه طرح انتقال آب به فلات مرکزی ایران صنایع این کشور را متحول می‌کند، گفت: خط انتقال آب از خلیج فارس خط انتقال امید است زیرا فقط اب به فلات مرکزی ایران نمی رسد بلکه امید منتقل می شود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، حسن روحانی روز پنجشنبه در آیین افتتاح مرحله اول شیرین سازی و قطعه اول خط انتقال آب به فلات مرکزی در بخشی از سخنان خود گفت: این پروژه پروژه ای بود که باور نکردنی بود و در دولت تدبیر و امید محقق شد. من باید به راستی این خط انتقال آب را خط انتقال امید بگذارم. چون فقط آب به فلات مرکزی نمی‌رسد، بلکه امید به فلات مرکزی می‌رسد. همه کشاورزان، صنعتگران و مردم به یک آب پایدار امیدوار می‌شوند و این طرح انتقال امید را به ملت بزرگ ایران تبریک می‌گویم.

 روحانی ادامه داد: طول این طرح بیش از۸۰۰ کیلومتر است که فاز اول آن ۳۰۵ کیلومتر است و الان افتتاح می شود. این پروژه در ادامه به مس سرچشمه می‌رسد و تا یزد و چادرملو ادامه می‌یابد.

رییس جمهوری با بیان اینکه این طرح بسیار عظیم و بزرگ صنایع ما را متحول می‌کند، گفت: صدها چاه که ‌آب را از زیر زمین برای این صنایع تامین می‌کرده، اب این چاه‌ها یا به مصرف دیگر می‌رسد یا آنهایی که ضرورت نداشته باشد، بسته می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در کشور  چاه‌های غیرمجاز زیادی داریم که باعث فرونشست زمین می‌شود.بنابراین این طرح علاوه بر اینکه به مردم امید می دهد محیط زیست ما را هم حفظ می‌کند. 

 روحانی اظهارداشت: برخی‌ها فکر نکنند که اگر ما آب را از دریا برداریم برای محیط زیست مضر است. اینطور نیست. برداشت آب از دریا باید حساب شده باشد و این طرح کاملا محیط ‌زیستی است. ما در چند کیلومتری دریا آب را برداشت می‌کنیم و پساب را در چندکیلومتری وسط دریا برمی‌گردانیم که برای آبزیان مضرر نباشد. محیط زیست ما در همه این طرح‌ها حضور فعال دارد و این طرح‌ها در چارچوب اصول محیط زیستی اجرا و پیاده می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ما یک اقدام عظیم و بزرگی را برای مردم شاهد بودیم. ضمن اینکه آب برای حیات مردم هم بسیار مهم است و تنها برای مصرف صنعت و کشاورزی نیست. آب مصرفی مردم هم باید تامین شود. در برخی از جهات شاید چاره‌ای جز اینکه آب دریا را شیرین کنیم، نداشته باشیم.

رییس جمهوری ایران خاطرنشان کرد: همانطور که امروز گفته شد در طرح آینده بندر عباس، ۵۰ درصد آب مصرفی مردم با شیرین‌سازی از آب دریا تامین می‌شود. بنابراین این کار، اقدام بسیار بزرگ و عظیمی برای حیات مردم، توسعه و صنعت کشور است که بسیار حائز اهمیت است و اینگونه طرح‌ها باید اجرا و پیاده شود.

روحانی با بیان اینکه ما در سال ۹۲، ۱۸ دستگاه آب شیرین‌کن داشتیم و امروز ۷۲ دستگاه آب شیرین کن داریم، اظهارداشت: این یک تحول عظیم و بزرگی است که در این ۷ سال رخ داده که ان شاءالله در سالی که ۹ ماه دیگر از عمر این دولت باقی مانده ، با همان تلاش با کوشش روز اول و با همان امید روز اول، به کار خود ادامه می‌دهیم و من تردیدی در موفقیت دولت، ملت و مردم برای آبادانی ایران ندارم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала