اوکراین: ایران آماده بر عهده گرفتن مسئولیت سرنگونی بوئینگ مسافربری است

© Sputnik / Mikhail Voskresensky /  مراجعه به بانک تصاویر اوکراین: ایران آماده بر عهده گرفتن مسئولیت سرنگونی بوئینگ مسافربری است
اوکراین: ایران آماده بر عهده گرفتن مسئولیت سرنگونی بوئینگ مسافربری است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دفتر مطبوعاتی اوکراین روز پنجشنبه اطلاع داد ایران آماده است مسئولیت کامل این واقعیت را که یک بوئینگ مسافربری 737-800 شرکت هواپیمایی بین المللی اوکراین را سرنگون کرده ، به عهده خود بگیرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه اوکراین سخنان یوگنی ینین ، معاون وزیر امور خارجه این کشور در مورد دیدار وی با منوچهر مرادی ، سفیر ایران در اوکراین را نقل می کند که گفت: " آمادگی ایران برای بر عهده گرفتن مسئولیت کامل سرنگونی هواپیمای اوکراینی و همچنین اراده سیاسی رهبری ایران برای حل و فصل نهایی و عادلانه همه مسائل مربوطه، وقوع  تحولات مثبت در جریان مذاکرات در تهران را تأیید می کند".

معاون وزیر امور خارجه اوکراین همچنین به اهمیت بررسی بی طرفانه و شفاف همه جزئیات سقوط پرواز  PS752 اشاره کرد. در این گزارش آمده است: شفافیت طرف ایرانی به تأمین سطح لازم اعتماد بین المللی به نتایج تحقیقات فنی و کیفری  كه ایران قصد دارد در آینده نزدیک ارائه دهد ، كمک خواهد كرد.

اوکراین برای تحقیق مشترک در مورد سقوط بوئینگ از ایران درخواست مجوز کرد - اسپوتنیک ایران
اوکراین برای تحقیق مشترک در مورد سقوط بوئینگ از ایران درخواست مجوز کرد

سفیر ایران ، به نوبه خود اطمینان داد کشور وی آماده حل هرچه زودتر  و قابل قبول متقابل مسائل در دور بعدی مذاکرات در این خصوص است که در دوره بین  اواخر نوامبر و اوایل دسامبر سال 2020 برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ متعلق به شرکت هواپیمایی بین‌المللی اوکراین با شماره پرواز ۷۵۲ با ۱۶۷ مسافر و ۹ خدمه پرواز، ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه صبح چهارشنبه ۱۸ دی سال ۹۸ از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به مقصد کی ‌یف پرواز کرد که ۶ دقیقه بعد به دلیل شلیک غیرعمد پدافند هوایی، حوالی صباشهر از توابع استان تهران سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن جان باختند.روز جمعه ۲۷ تیرماه سال جاری جعبه‌ سیاه این هواپیما با رعایت پروتکل‌های فنی و امنیتی به پاریس ارسال شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала