رشد بیش از ۴۶۶ درصدی انتشار اوراق بدهی دولتی در ایران

© Photo / IRNAرشد بیش از ۴۶۶ درصدی انتشار اوراق بدهی دولتی در ایران
رشد بیش از ۴۶۶ درصدی انتشار اوراق بدهی دولتی در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
طی نیمه نخست سال جاری، ۸۸۸.۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی در ایران منتشر شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، بر اساس گزارش پایگاه بانکداری الکترونیک تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ در شش ماه ابتدایی سال جاری، بیش از ۸۸۸ هزار میلیارد ریال (۸۸۸.۴ هزار میلیارد ریال) اوراق بدهی دولتی در ایران منتشر شده که نسبت به شش ماه ابتدایی سال گذشته، ۴۶۶.۸ درصد افزایش داشته است.

کاهش بدهی‌های خارجی ایران - اسپوتنیک ایران
کاهش بدهی‌های خارجی ایران

بر اساس این گزارش، در بخش انتشار اوراق بدهی شهرداری که شامل اوراق مشارکت است، در شش ماه امسال ۴۹.۱ هزار میلیارد ریال اوراق منتشر شده است که این رقم نسبت به شش ماه ابتدایی سال گذشته، ۳۱.۷ درصد کاهش یافته است. هر چند انتشار این اوراق در شهریور ماه ۱۳۹۹ نسبت به مردادماه ۱۳۹۹، با افزایش ۳.۷ درصدی به رقم ۱۵.۶ هزار میلیارد ریال رسیده است. همچنین در شش ماه نخست سال جاری، ۸۴ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی شرکتی منتشر شده است که نسبت به شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸، بیش از ۳۱۵ درصد افزایش داشته است.

در مجموع ۱۰۲۱.۵ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی که شامل اوراق بدهی دولتی، اوراق بدهی شهرداری و اوراق بدهی شرکتی است در شش ماه نخست سال ۱۳۹۹ منتشر شده است که نسبت به شش ماه ابتدایی سال ۱۳۹۸، بیش از ۳۱۰ درصد رشد را نشان می دهد. همچنین در شهریورماه ۱۳۹۹، مجموع اوراق بدهی منتشره، به رقم ۲۶۰.۱ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به ماه قبل یعنی مردادماه ۱۳۹۹، بیش از ۳۴ درصد بیشتر شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала