طرح اتصال متروی تهران به خط راه آهن

© Sputnik / Siavash Sobhgahi طرح اتصال متروی تهران به خط راه آهن
طرح اتصال متروی تهران به خط راه آهن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهردار تهران اعلام کرد چهار ایستگاه جدید به خط ۶ متروی پایتخت ایران اضافه می‌شود و این خط با اتصالات کوچکی به راه آهن متصل خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، پیروز حناچی شهردار تهران در آیین ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه میدان حضرت عبدالعظیم با بیان اینکه در کارهای مهندسی معمولاً نقاط عطفی وجود دارد و همواره در یاد کسانی که در این پروژه‌ها هستند، می‌ماند. اتصال دستگاه عظیم حفاری و رسیدن به جایگاه‌هایی که نقطه عطف تلقی می‌شود از همین جنس است. گفت: به خواسته‌های پیمانکار پروژه خط ۶ و کمبود مالی با پیگیری اوراق مشارکت به خواسته‌های مالی پیمانکاران رسیدگی می‌کنیم.

ماسک یارانه‌ای در ایستگاه های مترو و اتوبوس شهر تهران توزیع می شود - اسپوتنیک ایران
ماسک یارانه‌ای در ایستگاه های مترو و اتوبوس شهر تهران توزیع می شود

وی ادامه داد: زیرساخت‌های مترو به خصوص در خطوط ۶ و ۷ فراهم شده و بیشترین مشکل واگن و تامین اعتبار است که شهرداری در این تامین اعتبار تنهاست.

حناچی با اشاره به اینکه تعداد مسافران مترو و اتوبوس اکنون در ایام کرونا به ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده گفت: اما این شرایط به قبل باز می‌گردد و نیاز به حمایت دارد.

وی افزود: برای پروژه‌ای که روزانه با چهار میلیون مخاطب روبرو است، حمایت بیشتری نیاز داریم. اوراق مشارکت ۹۸ رسیده است، اما مشکلات اداری در تامین اجتماعی داریم که انتظار داریم مشکلات هر چه زودتر حل شود.

حناچی گفت: امروز بخش انتهایی خط ۶ مترو اضافه می‌شود و چهار ایستگاه به این خط اضافه خواهد شد. این پروژه از پروژه‌های پیچیده‌ای بود که از سفره چشمه علی عبور می‌کرد و نگرانی‌های زیادی وجود داشت که به تدبیر مهندسان کار انجام شد.

وی همچنین در حاشیه این مراسم نیز در جمع خبرنگاران گفت: امروز در ادامه توسعه یکی از مهمترین خطوط مترو تهران یعنی خط ۶ هستیم که شرق تهران به را غرب وصل می‌کند.

وی با اشاره به مسافت حدود ۴/۵ کیلومتری مسیر طی شده این خط که ۱۲۰۰ متر از آن باقی مانده است. ابراز داشت: با اتصال این تکه از چهار ایستگاه جدید به خط ۶ متر و اضافه می‌شود که با اتصالات کوچکی به راه آهن متصل می‌شود.

حناچی اظهار داشت: سیبل مترو توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است که کار مهمی است و این دستگاه روزانه ۷ متر کار می کرده و الان به ۱۴ متر در روز افزایش پیدا کرده و امیدواریم تا آخر امسال به پایان برسد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала