گزارش و تحلیل

محکومیت اعمال تروریستی کابل و وین

© Sputnik / Shiva Abshenasسامان نیازی
سامان نیازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سامان نیازی، معاون بین الملل موسسه بین المللی و حقوق بشری صلح زیبا جمهوری اسلامی ایران و کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به جنایات تروریستی کابل و وین، این اعمال را محکوم نمود

سامان نیازی در گفتگو با خبرنگار اسپوتنیک اظهار داشت: تا زمانی که غرب به دنبال سیاست های نئو استعماری باشد و به افراط گرایی دامن بزند وضع همین است، تفاوتی بین تروریست های کابل و وین نیست.

وی افزود: حمله مولود نامشروع غرب، به دانشگاه کابل، نشان از ضعف عمیق در استراتژی گروه های تروریستی همچون داعش است.

به گفته مهندس نیازی سازمان تروریستی داعش که داعیه حکومت داشت و در واقع آخرین تئوری عملی در حکومتداری نظام سلطه برای اعمال منویات غیر انسانی شان بر ملت‌های آزاده بود و توسط جبهه مقاومت نابود شد، اینک باحمله به دانشجویان و دانشگاه یک بار دیگر ماهیت جاهلانه و ضد پیشرفت و دانایی خود را نمایان کرد و نشان داد داعش به نیابت از پدرخوانده های نادان خود توان مواجهه با ملت‌های فرزانه و عالم را ندارد.

دشمنان وحدت که همان دشمنان اسلام هستند، در هفته وحدت اسلامی و میلاد پیامبر عظیم الشان اسلام، تمام تلاششان‌ را کردند، اما احمقانه موجب وحدت بیشتر جهان اسلام شدند و امروز به فرموده امام خامنه ای مدظله العالی، امت اسلامی سراسر خشم و اعتراض است.

معاون بین الملل سازمان صلح زیبا افزود : اسلام هراسی پروژه دیرینه به خاطر عقده های تاریخی غرب نسبت به اسلام عزیز است، امت پیامبر مهربانی مبعوث شده برای اتمام کرامت های انسانی و اخلاقی، آنقدر دست برتر در مواجهه عادلانه و عالمانه دارند که غرب به جای مواجهه معقول دست به تربیت انسان‌های خشن و خطرناکی زد که علی القاعده خود بیشترین خسارات را از ناحیه آن تجربه خواهد کرد. 

طوفان در راه است؛ آیا جنگ ابرقدرت ها اتفاق می افتد؟  - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
طوفان در راه است؛ آیا جنگ ابرقدرت ها اتفاق می افتد؟

گوستاولوبون فیلسوف فرانسوی می گوید، اروپایی ها ننگشان می‌شود اقرار کنند که این مسلمان ها بودند آنها را در مسیر آدمیت و انسانیت قرار دادند و تمدن اروپایی ها حاصل میراث مسلمان هاست.

ایشان گفتند: وجدان های بیدار و عدالت محور تفاوتی بین جنایت تروریستی در افغانستان و اتریش قائل نیستند و استاندارد های چند گانه گاهی چالش خود همین سازندگان استاندارد سازی های کاذب تبعیض گر می شود. فلذا شایسته است، فرانسه و غرب که مدعیان نمادین حقوق بشر هستند،  بدانند هیچگاه نباید به اعتقادات یک شخص و گروه و جامعه توهین کنند، چه برسد به امت و دنیای بزرگ اسلام، چرا که این بدعت و نقض اصول زندگی مسالمت آمیز، آتشی است که خرمن‌ها را می سوزاند و زبانش هم الزاما نفهمی و جهالت است.

در‌ جمهوری اسلامی ایران، اقلیت های دینی به راحتی در کنار مسلمانان زندگی می کنند، هیچگاه ندیده ایم مسلمانی با مسیحی و یا یهودی منازعه داشته باشند و این پیام روشن اسلام و پیامبر عظیم الشان، یعنی انسانیت و مهربانی است.

این نماینده یکی از مجامع حقوق بشری ایران افزود : در کنار خانواده‌های قربانیان بی گناه با تمام ظرفیت و بضاعت خود ایستاده ایم، هم قربانیان کابل و هم قربانیان وین، چون استاندارد همدردی در مرام امت رسول مهربانی، انسانیت و مقابله با ظلم و کشتار و جنایت است و اتحاد و همراهی را در میان ملت‌ها، دولت ها و سازمانهای بین‌المللی برای ریشه کنی پدیده شوم ترور و اجماع جهانی علیه تروریست و تروریست پرور را ضرورت اولویت دار دنیا برای رسیدن به صلح پایدار عادلانه می‌دانیم.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала