شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل های توسکستان گرگان

© Sputnik / Alexander Kryazhev /  مراجعه به بانک تصاویر شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل های توسکستان گرگان
شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل های توسکستان گرگان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
با آغاز دوباره آتش‌سوزی، نیروهای آماده‌باش یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و بسیج مردمی در حال تلاش برای جلوگیری از افزایش گسترده آتش هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، ابوطالب قزل ‌سفلو مدیرکل منابع طبیعی گلستان، روز سه شنبه اظهار داشت: نیروهای یگان حفاظت و بسیج مردمی در منطقه حضور دارند تا با استفاده از چرخبال به منطقه محل وقوع آتش اعزام شوند.

آتش سوزی جنگل ‌های گلستان مهار شد - اسپوتنیک ایران
آتش سوزی جنگل ‌های گلستان مهار شد

قزل ‌سفلو بیان کرد: چهار گروه با ظرفیت ۱۰۰ نفر در منطقه حریق حضور داشته و به همین تعداد هم نیروی داوطلب و امدادی در پایین منطقه حریق مستقر هستند.

وی گفت: دسترسی به این مناطق به دلیل سخت‌ گذر بودن به حدود پنج ساعت کوهنوردی احتیاج دارد. چند ساعت پس از اعلام مهار آتش در جنگل‌ های توسکستان، آتش بار دیگر در بخش ‌هایی از منطقه صخره‌ ای و دارای شیب زیاد مازو آروم و پنبول ‌چال شعله‌ ور شد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از روز گذشته برای مهار و خاموش کردن آتش مناطق جنگلی توسکستان از بالگرد هلال احمر برای جابجایی نیرو و بالگرد سازمان جنگل‌ ها برای آب ‌پاشی استفاده کرد.

مدیرکل بحران استانداری گلستان دیروز دوشنبه پس از اعلام مهار آتش‌ سوزی مناطق جنگلی توسکستان گفته بود که ۱۵ هکتار از این منطقه در آتش سوخت.

چند روز قبل مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تجهیز عرصه‌ های طبیعی این استان به ۲ خودرو آتش‌ نشانی جدید گفته بود که جزو استان ‌های پرخطر در احتمال وقوع آتش در جنگل و مرتع هستیم.

زمین‌ های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین ‌های مستحدث و موات است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала