تعیین عاملی که خطر مرگ ناشی از کرونا را دو برابر می کند

CC0 / Pixabay / تعیین عاملی که خطر مرگ ناشی از کرونا را دو برابر می کند
تعیین عاملی که خطر مرگ ناشی از کرونا را دو برابر می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده بر این باورند که به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی که در دوران بارداری اتفاق می افتد خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا در مبتلایان افزایش می یابد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، متخصصان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) تشخیص داده اند که بارداری در زنان خطر مرگ ناشی از ویروس کرونا را دو برابر می کند.

آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در روسیه 
 - اسپوتنیک ایران
آخرین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ در روسیه

معلوم شد که از بیش از ۱۹ هزار زن باردار مبتلا به کووید-۱۹، ۳۳ بیمار فوت کرده اند، میزان مرگ و میر در این گروه ۰.۲ درصد است. علاوه بر این، در میان زنان غیر باردار، این عامل به نصف بیشتر رسیده است. یافته ها براساس آماری بود که از ۲۲ ژانویه تا ۳ اکتبر جمع آوری شد.

طبق پژوهش CDC، این ممکن است به دلیل تغییرات فیزیولوژیکی باشد که در دوران بارداری اتفاق می افتد. به عنوان مثال، افزایش ضربان قلب و مصرف اکسیژن، کاهش ظرفیت ریه و تغییر در سیستم ایمنی بدن.

پیش از این، دکتر لیوبوف یروفی یوا متخصص زنان و زایمان گفت، که بعد از ابتلا به ویروس کرونا، بارداری خطرناک است، زیرا از داروهایی برای درمان آن استفاده می شود که می تواند سلول های جنینی و سیستم تولید مثل را تحت تأثیر قرار دهد.

وی گفت، زنان باید سه ماه صبر کنند تا بهبودی کامل پیدا کنند. این متخصص همچنین استفاده از پیشگیری از بارداری هورمونی را در دوزهای کم در دوران نقاهت توصیه کرد.

مبتلایان به کووید-۱۹ خفیف می توانند از همان لحظه ای که احساس بهبودی دارند مصرف داروها را شروع کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала