انتخابات در آمریکا

© AP Photo / Mary Altafferانتخابات در آمریکا
انتخابات در آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شهروندان آمریکا در باره اینکه چه شخصی کشور را اداره خواهد کرد به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

به گزارش اسپوتنیک، در روز 3 نوامبر (سه شنبه)، در ایالات متحده انتخابات برگزار خواهد شد. شهروندان آمریکا در باره اینکه چه شخصی، دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه و یا جو بایدن نامزد دمکرات‌ها، کشور را طی 4 سال آینده اداره خواهد کرد به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت.

تا کنون هیچ یک از انتخابات آمریکا در چنین وضعیت متشنجی در کشور و جهان بطور کلی برگزار نشده بود: پاندمی کووید که باعث مرگ بیش از 200000 نفر از شهروندان آمریکا شد، اعتراضات بسیار خشن خیابانی در آمریکا و گفته‌ها و اشاره نامزدها به اینکه با نتایج انتخابات در صورتی که به نفع آنها نباشد به احتمال زیاد مخالفت خواهند کرد.

محمد جواد ظریف - اسپوتنیک ایران
ظریف: ایران از میان دونالد ترامپ و جو بایدن هیچ کدام را ترجیح نمی‌دهد.

انتخابات کنونی به دلیل رأی گیری غیرعادی زودتر از موعد و از جمله از طریق پستی، با انتخابات گذشته فرق زیادی دارد. تعداد رأی‌دهندگان که تا قبل از تاریخ رسمی انتخابات رأی دادند به 100 میلیون نفر نزدیک می شود که یک رکورد مطلق است.

تا حدودی وجود این رقم با پاندمی ویروس کرونا مرتبط است،زیرا خیلی ها از رفتن به شعبات اخذ رأی واهمه دارند.  از اینرو  شمار رأی‌دهندگان به 70 درصد از تعداد کل نزدیک شده است که در سال 2016 به پای صندوق های رأی رفتند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»در روز رای گیری احتمالا دهها میلیون نفر به شعبات اخذ رأی خواهند رفت، اما پیش بینی در مورد تعداد دقیق رأی‌دهندگان دشوار خواهد بود. با اطمینان می توان گفت که تا کنون در تاریخ رأی‌گیری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تعداد رأی‌دهندگان از 140 میلیون نفر تجاوز نکرده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های انتخابات کنونی، تأخیر در شمارش آراء خواهد بود، به نوشته « نیویورک تایمز»، فقط 8 ایالت از 50 ایالت شمارش آراء تا روز بعد پس از انتخابات را اعلام خواهند کرد.  احتمال تغییر رأی به نفع یکی از نامزدها وجود دارد.  دمکرات‌ها رأی‌گیری پستی را ترجیح می دهند، در حالی که جمهوریخواهان رفتن به شعبات اخذ رأی را ترجیح می دهند. از این نظر مهم آن است که شمارش کدام نوع رأی‌گیری –پستی یا حضوری- در وهله اول انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала