خطیب‌زاده: ایران علاقه‌ای به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد

© Sputnik / Shiva Abshenasخطیب‌زاده: ایران علاقه‌ای به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد
خطیب‌زاده: ایران علاقه‌ای  به مداخله در انتخابات آمریکا ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در نشست هفتگی خود تاکید کرد که ایران علاقه‌ای به مداخله در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکایی‌ها ادعا می‌کنند که ایران به همراه کشورهای روسیه و چین به ‌صورت سایبری در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دخالت می‌کند، اظهار کرد : ما علاقه‌ای برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نداریم و به نفع کسی نیز نمی دانیم که دخالتی انجام شود و این مردم آمریکا هستند که باید انتخاب کنند گرچه معتقدیم انتخابات‌ آمریکا بیش از پیش در حال تبدیل شدن به یک نمایش است.

خطیب زاده: ظریف به آمریکای لاتین، سفر می کند - اسپوتنیک ایران
خطیب زاده: ظریف به آمریکای لاتین سفر می کند

وی افزود : ما تمام اتهاماتی که در این زمینه مطرح می شود را رد می‌کنیم و آن را کاملا بی‌اساس می‌دانیم.

خطیب زاده همچنین در این ارتباط افزود: تاریخ نشان داده است چه کشوری با دخالت در امور داخلی دیگر کشورها اقدام به کودتا کرده است، روسای کشورها را عوض کرده است و نیروهای CIA به دیگر کشورها اعزام کرده است.

این دیپلمات ارشد کشورمان در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با بدهی انگلیس به ایران و علت خودداری این کشور اروپایی از پرداخت این بدهی  و انتشار  برخی ادعاها مبنی بر اینکه قسمتی از این پرونده با مشکل روبه‌رو است گفت:  بدهی انگلیس به ایران قطعی است و آن چیزی که در این زمینه به تأخیر افتاده یک موضوع کوچک است ولی مابقی این مسئله روشن است ، اصل این  بدهی و سود آن روشن است و دولت انگلیس هیچ بهانه‌ای ندارد که این بدهی را پرداخت نکند ، لندن در پرداخت این بدهی تاخیر ناموجه دارد به خاطر برخی از ادعاهایی که مطرح می کند.

وی افزود: ما در حال پیگیری هستیم که این بدهی هرچه زودتر  به ایران پرداخت شود و  همان‌طور که اشاره کردم اصل این  بدهی و سود آن روشن است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در بخش دیگری از این نشست گفت : بخش‌های اقتصادی در هیچ کدام از  سفارت‌خانه های ایران در خارج از کشور تعطیل نشده است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران همچنین در پاسخ به سوال دیگری در ارتباط با نگاه ایران به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و احتمال انجام مذاکره بین تهران و واشنگتن بعد از برگزاری این انتخابات تصریح کرد: موضوع ایران روشن است ما اصلا به فردا نگاه نمی‌کنیم ما نگاه می‌کنیم که دولت جدید آمریکا از هر حزبی که باشد چه سیاستی در مورد ایران در پیش می‌گیرد و چگونه رفتار می‌کند.

وی افزود: آن چه که مهم است هر دو حزب متوجه شدند که سیاست آنها در برابر ایران شکست خورده است و باید در این سیاست تجدید نظر کنند.

خطیب‌زاده گفت: چارچوب گفت‌وگو برجام است و هر کسی که خسارت وارد شده به ایران را جبران کند و جنگ اقتصادی علیه ایران را متوقف کند می‌تواند در چارچوب این، گفت‌وگو انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала