جدیدترین جزئیات واکسن ایرانی کرونا از زبان نمکی

© Photo / Tasnimجدیدترین جزئیات واکسن ایرانی کرونا از زبان نمکی
جدیدترین جزئیات واکسن ایرانی کرونا از زبان نمکی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر بهداشت ایران اعلام کرد که از ۱۰ الی ۱۲ گروه که به دنبال ساخت واکسن هستند سه گروه توفیقات خوبی داشتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ایران ظهر امروز پس از دیدار با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: پس از اتفاق مبارک و میمونی که در محضر مقام معظم رهبری افتاد و دستورات قاطعی که ایشان فرمودند و تقسیم کاری که کردند یکی از مهمترین دستورات ایشان ایجاد یک قرارگاه عملیاتی برای اجرایی شدن مصوبات ستاد ملی بود و با تدبیر رئیس‌جمهور یکی از بهترین گزینه های ممکن یعنی وزیر پیگیری و خردمند کشور به عنوان فرمانده قرارگاه تعیین شدند که بسیار خوشحال کننده بود.

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران  - اسپوتنیک ایران
نمکی: می ترسم ایران در سیاه چاله کرونا بیافتد

وی با اشاره به همکاری وزارت کشور با وزارت بهداشت، اظهار داشت: ما امروز گفتگویی با برخی استانداران داشتیم و روسای محترم دانشگاه علوم پزشکی جلسه بسیار خوب بود جمع بندی بسیار خوبی شد بسیار امیدواریم که در روزهای آینده با این همدلی و وفاق قبلی و تشدید شده فعلی، گام‌های موثرتری در راستای مبارزه با کرونا برداریم

وی در مورد ساخت واکسن کرونا در ایران تصریح کرد: ساخت واکسن توسط دنیا ابهامات زیادی دارد یکی از ابهامات تغییرات ژنتیکی کووید ۱۹ است. همگام با تجربه‌ای که در دو موسسه رازی و پاستور داشتند و شرکت های دانش بنیان و مجموعه برکت یک کار عظیمی را شروع کردیم از ۱۰ الی ۱۲ گروه که به دنبال ساخت واکسن هستند سه گروه توفیقات خوبی داشتند و در دو گروه مدل‌های حیوانی را پاس و به سمت مدل‌های انسانی می روند.

نمکی در مورد اینکه برخی مدعی هستند مسئولین و پزشکان خیلی زود خوب می شوند، گفت: این اظهارنظر غیرمنصفانه است، من در در نظام سلامت سردارانی را از دست دادم که خودشان آگاه‌ترین افراد به دانش روز بودند اما هر روز این نازنین ها را آن را از دست می‌دهیم. این حرف؛ حرف منصفانه نیست و متاسفانه برخی از بیماران بسیار دیر به بیمارستان مراجعه میکنند. یکی از گرفتاری ما در آمار مرگ و میر این است که برخی از افراد با سهل انگاری و ساده انگاری با بیماری برخورد میکنند اما مسئولین و پزشکان زودتر حضور پیدا میکنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала