تغییر وابستگان نظامی پنتاگون در برخی کشورها

© AP Photo / Evan Vucciاستعفای وزیر دفاع آمریکا تکذیب شد
استعفای وزیر دفاع آمریکا تکذیب شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پنتاگون، با صدور فرمانی در حال جابجایی وابستگان نظامی و کاهش درجه آنها در تعدادی از سفارت ‌خانه‌های آمریکا و همچنین در برخی از کشورهای عربی محوری گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در ۲۴ ماه آگوست گذشته فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن، نظامیانی با رتبه ‌های سرهنگ و سرهنگ نیروی دریایی، نه یک ژنرال یا دریادار، پست وابستگان نظامی در هشت کشور از هم ‌پیمانان استراتژیک آمریکا از جمله عربستان، مصر، پاکستان، انگلیس، امارات، کویت، عراق و ترکیه را برعهده بگیرند.

ارزیابی خطر سلاح های هایپرسونیک روسیه از سوی پنتاگون  - اسپوتنیک ایران
ارزیابی خطر سلاح های هایپرسونیک روسیه از سوی پنتاگون

در این گزارش که از منابع مطلع نقل شده است، آمده است که وابستگان نظامی از چند سفارت آمریکا در کشورهای غرب آفریقا از جمله غنا و گینه استوایی فراخوانده شده ‌اند.

طبق گفته منابع، این تصمیم برای توزیع مجدد منابع جهت رویارویی با چین و روسیه در صحنه ژئوپلتیک و اجرای محدودیت‌ های اعمال شده توسط کنگره درمورد تعدادی از ژنرال ‌ها و دریادارها در ارتش آمریکا اقدامی ضروری است.

در این گزارش آمده است، طبق قانونی که پیشتر تصویب شده بود، پنتاگون باید تعداد ژنرال ‌ها و دریاسالارها را تا ۱۱۰ تن در تا اوایل دسامبر ۲۰۲۲ کاهش دهد.

این تحرکات آمریکا با مخالفت نمایندگان هر دو حزب و مسئولانی از دیگر نهادهای آمریکایی روبرو شده است، چراکه این تصمیمات را تنگ نظرانه به حساب می ‌آورند که ممکن است به روابط آمریکا با هم ‌پیمانان محوری آن آسیب برساند و بر سر شراکت‌ ها در مبارزه با تروریسم سنگ اندازی کند و آفریقا و خاورمیانه را در معرض افزایش نفوذ روسیه و چین قرار دهد.

منبع مطلعی که نخواست نامش فاش گردد، همچنین تصریح کرد: احتمال می ‌رود وابستگان نظامی با رتبه ‌های بالاتر در برخی از کشورهای آسیایی و اقیانوس آرام مستقر شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала