لوکاشنکو به مکرون در پی اهانت به پیامبر اسلام حمله کرد

© Sputnik / The Press Service of the President of the Republic of Belarus /  مراجعه به بانک تصاویر لوکاشنکو به مکرون در پی اهانت به پیامبر اسلام حمله کرد
لوکاشنکو به مکرون در پی اهانت به پیامبر اسلام حمله کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس در سخنرانی با اشاره به افتتاح مسجدی در شهر مینسک، به مسلمانان گفت: مقام ‌های بلاروسی همکاری فعالانه‌ ای با گروه ‌های متعلق به مذاهب دیگر در این کشور دارند.

پاسخ لوکاشنکو به پیشنهاد مکرون درباره کناره‌گیری از قدرت - اسپوتنیک ایران
پاسخ لوکاشنکو به پیشنهاد مکرون درباره کناره‌گیری از قدرت

لوکاشنکو تاکید کرد: مسلمانان هرگز در بلاروس مشکلی ایجاد نکرده‌ اند و آنها همواره از او و کشورش حمایت می‌ کنند.

لوکاشنکو همچنین افزود: هرگز مقام ‌های کشورش اجازه به طرح بیانیه ‌هایی همچون بیانیه اخیر امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه درباره آزادی بیان و احساسات مذهبی در کشورش نمی‌ دهند.

وی اذعان داشت: من می ‌توانم به مکرون در این زمینه کمک کنم. من با مسلمانان روابطی بسیار خوب داشته ‌ام که به ۲۰ سال قبل یا حتی بیشتر بر می ‌گردد، شاید مکرون به میانجی ‌گری در قبال ارتباط خودش با مسلمان ها احتیاج داشته باشد.

رئیس جمهوری بلاروس، مکرون را به توهین عمدی به مسلمانان متهم کرده و بیان کرد: این کاملا غیرقابل قبول است که در احساسات مذهبی پیروان یک مذهب به ویژه مسلمانان مداخله کنیم. می ‌دانیم که توهین به مسلمانان سبب خشم آنها و واکنش سریع می ‌شود. آیا امانوئل مکرون این را می‌ داند؟ البته که او این را می ‌داند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد به پیروان مذاهب توهین شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала